Decemberben kezdődik az 1-es villamos meghosszabbítása
![Az 1-es villamosvonal felújításának kezdeteként a síneket, és az azokat rögzítő nagypaneles elemeket szedik fel a Váci út és Róbert Károly körút kereszteződésében Budapesten](https://cdn.origo.hu/2023/12/U4_9vDM_u9LFHakx5sDLJt8TI8S2mLsU9ZQWKjcjORo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzM1ZWMyYjMzNTlhYTQ3MWFhMjg5OGNjZDg0Mzk3YWU1.webp)
A fejlesztés keretében 3,2 kilométer új vágánypárt, és öt új, középperonos megállóhelyet építenek ki a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom út vonalán a Fehérvári útig, ahol ideiglenes végállomást alakítanak ki az 1-es villamos számára. A meghosszabbításról szóló megállapodást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnapi bejelentése szerint már aláírta a kivitelező cégekkel, az A-Híd Zrt-vel és a Colas Alterra Zrt-vel.
A Rákóczi hídon az 1-es villamos pályája a hídpillérek két oldalán fut majd, és a bővítés miatt áthelyezik a 18-as, 41-es és 47-es villamos Hengermalom úti megállóját is. A hídon a tervek szerint akár 60 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a szerelvények, ehhez a BKK felmentést kér a jelenleg hatályos jogszabályok alól, mivel azok csupán 50 kilométeres sebességet engedélyeznek a villamosok számára. A Nádorkerti út és a Budafoki út megállóhoz egy-egy gyalogos-aluljárót is építenek, a Szerémi úton és a Hengermalom úton pedig füves burkolatot kap a vágány.
A 13,2 milliárd forintos beruházás a Kerepesi út és a Közvágóhíd közötti szakasz felújítását is tartalmazza. Ezen a szakaszon az áramellátó rendszert és a peronokat újítják fel, utóbbiakat megemelik, hogy az új, alacsonypadlós villamosok padlószintjével megegyező legyen a peron magassága. Megújulnak a hangosító berendezések, az utasvárók, a padok, a támaszkodók, a szemetesek és az utastájékoztató rendszer, az összes megállóhelyet kamerarendszerrel szerelik fel.