A helybeliek szerint problémás az az átjáró, magas az úthoz képest, szerintük elképzelhető, hogy egy jármű – főleg egy megrakott kamion – felakad a síneken. A MÁV sajtóosztálya szerint a vágány valóban „túlemelésben van", ez azt jelenti, hogy az oldalgyorsulás kiküszöbölésére az egyik sínszálat ilyenkor magasabbra emelik a másiknál. Sok ilyen átjáró van, nem egyedi a szentesi kereszteződés, és szerintük emiatt még nem kellene, hogy baleset következzen be.
Ágoston Attila szegedi teherfuvarozó szerint a gólyalábnak is nevezett eszköz arra szolgál, hogy álló helyzetben megtámassza a vontatmányt. "A talp teljesen felhúzott állapotban mintegy 40 centiméterre van az aszfalt fölött. Ha a járműnek nagyobb szintkülönbséget kell leküzdenie, esetleg valóban fennakadhat valamiben, illetve akkor fordulhat elő ilyesmi, ha indulás előtt nem húzták vissza rendesen rendesen a letalpalót.A véletlenszerűséget kizárnám, a gólyalábat fogasléccel lehet le-föl mozgatni, magától biztosan nem csúszhat le" -mondta.
A hétfői balesetben 13 ember sérült meg.