Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter több tervezett főváros beruházást is pihentetne, például a 3-as metró felújítását, a 2-es metró és a HÉV összekötését, a kisföldalatti járműcseréjét.
Az Index szerint, amíg a 2014–2020 közötti közlekedési operatív programban egyetlen fővárosi projekt sem szerepel, addig a Szeged–Hódmezővásárhely-villamosvonal lett az elsőrendű közlekedésfejlesztési prioritás. A Miniszterelnökség erre reagálva közölte, hogy a brüsszeli szabályok nem engedik a fővárosi fejlesztéseket.
Hódmezővásárhely még Lázár János polgármestersége idején, 2010 őszén fogott bele a két település belvárosát összekötő villamosvonal terveinek előkészítésébe.
Ezt egy félmérésre hivatkozva azzal indokolták, hogy a vásárhelyiek 11 százaléka hetente többször utazik Szegedre. Egy átlagos munkanapon 8 ezer utazás történik Hódmezővásárhely és Szeged között, az ugyanabban az irányban lévő, de közelebb fekvő Algyőre és vissza pedig 7 ezerszer utaznak a megyeszékhelyről, áll az általuk említett statisztikában.
Az önkormányzat egy pályázaton 164,5 millió forint uniós pénzt nyert el a tanulmánytervek elkészítésére. A feladatot a Cowi Magyarország Kft., a Főmterv Zrt. és a Forrás Unió Kft. alkotta konzorcium szakemberei végezték el, akik több lehetőséget is megvizsgáltak. (Ezekről itt is olvashat részletesen)
A tanulmány készítői által legkedvezőbbnek nevezett koncepció szerint a két város közötti vasúti pályát 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát. (Ezért nevezik elképzelést TramTrainnek, vagyis villamosvonatnak.)
A tervek szerint korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki. Hódmezővásárhelyen a Népkert állomás és a Nagyállomás között öt megállóhely lenne. Ezeket úgy választották ki, hogy a helyieknek 500 méternél többet ne kelljen gyalogolni.
A menetrendet úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 percenként járnának, így a jelenlegi óránkénti egy MÁV-vonat megtartása mellett egy irányba összesen négy jármű közlekedne. A tervek szerint Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok az átszállás nélkül.
Amikor a megvalósíthatósági tanulmány 2012 nyarán elkészült, akkor a hódmezővásárhelyi önkormányzat sajtóreferense úgy fogalmazott: a kezdeményezést Orbán Viktor kormányfő is a támogatásra érdemes projektek között említette. Az azóta eltelt időszakból nem találtunk hírt a projektről.