Nem érti a felháborodást a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, aki szerint az, hogy a kormány fizetőssé tenné az M0-s egyes szakaszait, valamint a vidéki nagyvárosokat elkerülő autópálya-szakaszokat, a munkába járóknak havonta csupán „pár gombóc fagyi árába" kerül majd.
A szerdai kormányülésen eldőlhet a Megyeri híd még nyitott kérdése is - mondta az Origónak Fónagy János, hozzátéve: a híd kivétele a fizetős kategóriából „tárgyalási alap lehet". Az államtitkár azzal érvelt a kormány díjfizetést bevezető terve mellett, hogy ez még mindig kevesebb, mint ha 43 ezer forintért országos éves autópálya-matricát kellene venniük.
Mivel az előkészítésnél úgy számoltak, hogy a legtöbben 60-80 kilométeres távolságból járnak dolgozni Budapestre és a nagyvárosokba, a többség legfeljebb két megyén utazik át. Így nekik a havi 400 forintos megyematrica árának dupláját kell mondjuk fizetni, ami „nem több, mint négy gombóc fagyi ára."
A javaslat szakmai előkészítése során azt is vizsgálták, hogy a munkába járáshoz lehetőség van-e konkrét útvonalra szabottan kiszámítani és teljesíteni a díjfizetést – említette meg Fónagy. Szerinte ezt végül azért vetették el, mert a szakértők szerint technikailag kivitelezhetetlen lett volna.
Aki nem „hivatásforgalomban", vagyis nem a munkába járáshoz veszi igénybe az újonnan fizetőssé tenni kívánt útszakaszokat, hanem kirándulni, nyaralni megy, és ezért az egész országot keresztül-kasul utazza, annak persze mindez jóval többe is kerül majd – ismerte el az államtitkár. A szaktárcánál hétfőn délelőtt tartott megbeszélést nem egyeztetésnek, inkább tájékoztató-tájékozódó rendezvénynek nevezte.