Nem látta sok értelmét a tanácskozásnak az egyik résztvevő, Gajda Péter. Kispest polgármestere az Origónak azt mondta: az összejövetel informális eszmecsere volt, semmilyen lépésre nem jogosít fel, ugyanis a résztvevők nem is egy jogilag létező szervezetet, mondjuk a Budapesti Önkormányzatok Szövetségét képviselték. Ráadásul - tette hozzá - az alaptörvény szerint kizárólag a fővárosi közgyűlés mondhat véleményt egy jogszabály-tervezetről, csak a testület tehet észrevételt törvényjavaslathoz.
Gajda hiába javasolta, hogy Tarlós István hívja össze e témábana közgyűlést, a főpolgármester erre nem volt hajlandó. Ezt azzal indokolta, hogy „nem akar politikai cirkuszt". Ezzel utasította vissza azt is, hogy „ha már itt vagyunk, legalább azt mondjuk ki, nem támogatjuk az M0-s fizetőssé tételét, sőt arra kérjük a kormányt, hogy vonja vissza a javaslatot" - folytatta Gajda Péter. A csalódott polgármester attól tart: az útdíjfizetés súlyos terhet ró a fővárosiakra - anyagilag és a környezetterhelés szempontjából egyaránt.
Nem volt túlzottan optimista az a közlemény sem, amelyet Tarlós István adott ki a tanácskozás után. Ebben - vélhetően a kompetencia- és a konszenzus hiányára is utalva - azt írta: a főpolgármester és a fővárosi kerületi polgármesterek többsége azt javasolja, hogy a bevezetendő új útdíjrendszernek legyen egy egyéves próbaidőszaka, ez után pedig a forgalomszámlálási adatok alapján a kormány a fővárossal közösen tekintse át, pozitívak-e a tapasztalatok.
A főpolgármester idézte a szaktárca álláspontját, miszerint a Pest megyei, évi 5 ezer forintba kerülő útdíjmatrica az M0-s körgyűrűre és az autópályák bevezető szakaszára is érvényes lenne. Budapest belterületén nem kellene fizetni, és Tarlós István szerint "további pozitív fejlemény a kormány részéről", hogy a Megyeri híd sem lesz fizetős, hiszen azt „már korábban kivették a csomagból". Ennek némiképp ellentmond Fónagy János államtitkár nyilatkozata, miszerint ez csak "tárgyalási alapnak tekinthető".
A közlés szerint a főváros bízik benne, hogy az útdíjból származó bevételek egy részét a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozására fordítják. E mondat alapján az Origónak több, az egyeztetésen résztvevő polgármester utalt arra, némiképp csalódott volt amiatt, hogy a főpolgármester nem akarta kimondani, hogy ellenzik az útdíjat, de most már érteni a motivációt: ha nem tudod megakadályozni, állj az élére.
A Városháza közleménye kitért arra is: az új rendszer hatással van a 2016-tól bevezetendő fővárosi dugódíj tervezetére, ezért a fővárosnak a kormánnyal közösen át kell gondolnia a dugódíj koncepcióját, mert az eredetileg azzal számolt, hogy a körgyűrű minden szakasza díjmentes lesz. Tarlós hangsúlyozta: folyik a tervezés ez ügyben, „több zónában is gondolkodunk". Emlékeztetett rá, hogy a dugódíj kikerülhetetlen, hiszen azt a 4-es metró EU-s támogatása feltételként vállalta korábban a főváros.
Élénk vitát váltott ki az Origo információi szerint a tanácskozáson a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának nyilatkozata, miszerint a tervezett díj még két megyei matrica megvásárlása esetén sem több havi 800 forintnál, ami "néhány gombóc fagyi ára", vagyis elviselhető összeg. Erre reagálva a Zuglói polgármester Karácsony Gergely információink szerint azt vetette fel: a jelenlegi kormánypártokat 2008-ban még a 300 forintos vitzitdíj is zavarta.
A résztvevők beszámoltak az Origónak arról is, hogy a tanácskozáson a leghangosabban Bús Balázs óbudai polgármester és Pokorni Zoltán, a XII. kerület vezetője kelt ki a kormánypárti javaslat ellen - mindketten a Fidesz-KDNP-s polgármesterek. A jelenlévők szerint Bús Balázs a Megyeri híd miatt aggódott, Pokorni Zoltán pedig - egyesek szerint tréfásan, mások szerint komolyan - felvetette, hogy ha bevezetik az útdíjat, akkor a kerület élve a törvényes jogával, külön útadót vezethet be.