Lezárult az M3-as metró állomásainak felújítására kiírt pályázat. A tenderre január 20-ig négy cég jelentkezett, ám a legjobbnak és leginkább költséghatékonynak az Építészstúdió Kft terveit találta a pályázatot kiíró FŐMTERV Zrt.–UVATERV Zrt. Konzorcium.
A győztes cég öt metróállomást újíthat fel: a tervek szerint alakítják át az Arany János utcai, a Dózsa György úti, a Pöttyös utcai és a Klinikák mellett lévő épületet, illetve ők építhetik az Óceánárok utcába tervezett új metróállomást is.
Utóbbi mintának számít majd az M3-as északi meghosszabbításánál: a BKK 2020 után, a következő uniós ciklus forrásaiból egészen Káposztásmegyerig építené ki a metróvonalat, az észak-pestiek így 15 perc alatt beérhetnének a Nyugati pályaudvarra.
Ha a nyertes árajánlatát is elfogadják, az Építész Stúdió Kft. legkésőbb 2016 elejéig adhatja le az engedélyezési és kiviteli terveket - tudatta a BKK. A társaságot megkérdeztük az átépítés várható költségeiről is, erről azonban csak április végén tudnának nyilatkozni.
Nem csak az állomások, az M3-as metró összes szerelvénye is felújításra szorul: rendszeresen füstölnek a vagonok biztosítékai, az égő gumi szaga és az alig záródó ajtók látványa is megszokottnak számít már a vonalon.
Mint egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a 3-as metrón naponta 3-4 hibával találkoznak a BKV műszaki munkatársai, bár ez a társaság szerint még elfogadható szám, tekintve a szerelvények korát.
A BKV hangsúlyozta, elegendő forrásuk van az M3-as biztonságos üzemeltetésére, bár azt nem árulták el, mennyibe kerül havonta az elöregedett szerelvények javítása.
A főváros május végéig teremtheti elő a metrókocsik felújításához szükséges hitelt, amihez a kormány maximum 60 milliárd forintig vállal garanciát.