Több ponton és több okból is beázik a Keleti aluljárója. A tíz év alatt szakaszosan megépített, majd tavaly áprilisban felavatott komplexumban eső után becsorog a víz, amelynek útját potyogó vakolatdarabok és műanyag vödrök jelzik.
Nem csak az ázással van gond, itt-ott már hiányos a folyosók burkolata is, a vízelvezető rácsok pedig láthatóan rozsdásodnak.
Az összesen nettó 7,3 milliárd forintba kerülő aluljáró a leglátványosabban a Festecsics utca felé vezető folyosóban nedvesedik.
Mint az Origo az építtető DBR Metro Projekt Igazgatóságtól megtudta, nem kizárt, hogy a 2004 és 2006 között elkészült aluljáró-szakasz éppen a vízgátló födémszigetelés hibája miatt ázik be, valószínűleg azért, mert a későbbi építkezések során többször is megbontották felette az utat. A BDR válasza szerint a nedvesedés ugyanakkor "csak időszakosan és csak kismértékben van jelen".
A 4-es metróhoz tartozó, 4,4 milliárdból befejezett aluljáró mennyezetéről már tavaly júliusban, alig három hónappal az ünnepélyes átadó után csöpögött a víz.
Itt a zöldfelület miatt beépített vasbeton elemek hibája okozhatja a beázást, bár erre egyelőre sincs bizonyíték. A BDR tavasz végére- nyár elejére ígéri a problémákat feltáró első helyszíni bejárást.
Az új etapot 2012 és 2014 között építették, tehát még érvényes rá a 60 hónapos javítási garancia, a költségek pedig a kivitelezőt terhelik.
A tíz éve elkészült folyosóra azonban már nincs garancia, de a BDR szerint a szerződés alapján még kötelezhetik a vállalkozót a födém helyreállítására. A lenti térképen a Keleti pályaudvar és aluljáró területe látható, még a tavalyi munkálatok idején.
A beázó szakaszok és a szigetelés javítása 25-30 millió forintba kerülhet az építtető előzetes becslése alapján, a munkát viszont csak felülről tudják elkezdeni. Emiatt több helyen aszfaltbontásra, forgalomelterelésre számíthatunk majd a Keleti pályaudvar környékén.