A turisztikai fejlesztések között már korábban is számos esetben helyet kaptak a felcsúti kisvasút fejlesztéséhez hasonló beruházások. Ilyen fejlesztésként indult Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter 2008 júniusában tett bejelentése nyomán a Szob–Nagybörzsöny kisvasút teljes, turisztikai célú helyreállításának második üteme is – írta közleményében a Fejlesztéspolitikai Kommunikációért Felelős Helyettes Államtitkárság.
A kormány közleményében arra reagált, hogy több lap, köztük az Origo is hírt adott arról, hogy a felcsúti kisvasút ügye már az EU-nak is szemet szúrt. Elképzelhető, hogy uniós pénzből nem valósul meg a tervezett felcsúti kisvasút. Az EU-nál a Figyelő érdeklődésére megerősítették, hogy bár még alá sem írták a támogatási szerződést, már vizsgálják a projektet.
Ezzel szemben a kormány közleményében azt írja:
A felcsúti kisvasúttal kapcsolatban a híresztelésekkel ellentétben ellenőrzési vizsgálat nincs folyamatban.
A tárca összegzése szerint 2007 óta 900-nál is több kiemelt eljárás részeként kiválasztott projekt megvalósítása indult meg, összesen 4000 milliárd Ft-ot meghaladó támogatási összeggel. Ezek között meghatározóak voltak a közlekedési projektek. A Közép-Dunántúl régió mellett a Közép-Magyarország, az Észak-Magyarország és az Észak-Alföld régióban is valósult már meg kisvasútfejlesztés uniós támogatással. A felcsúti kisvasútfejlesztés illeszkedik ebbe a koncepcióba.