Másfél év késéssel befut a pilisvörösvári vonat
![KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín szemafor vonat KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín Piliscsaba, 2012. május 17.
Desiro motorvonat érkezik Esztergom felől Pilisvörösvár állomásra, az előtérben az állomás szovjet típusú kijárati jel](https://cdn.origo.hu/2023/12/YSigJ6z_9rHSaO9BnEe6Rx6gI-0jDb2uCHdvnUbFSRg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhODA1YTZhMjQ0NTQ0MzhiNjA5ZjgwYmQzZTU2ZjQz.webp)
Augusztus 20-ig helyreáll a vasúti közlekedés a Budapest–Esztergom vonalon, ekkor már Pilisvörösvár és Nyugati pályaudvar között is vonatok szállítják az utasokat az évek óta használ pótlóbuszok helyett – tudta meg az Origo.
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) szerint a vasút próbaüzemben működik, de a vonatok normál menetrend szerint járnak majd. A NIF a kapcsolódó fejlesztések részeként június 20-ra ígéri
az ürömi körforgalom átadását.
A MÁV kérdésünkre közölte, Budapest és Esztergom között naponta hat dízel személyvonat jár majd, amíg a vasúti pálya elektromos hálózata elkészül.
a villamos vonatok csak 2016 őszétől indulnának,
a MÁV egyébként tizenkét Stadler Flirtet szán erre a vonalra.
Esztergom és Pilisvörösvár között jelenleg is járnak a dízelvonatok, de a vonalat a Nyugati pályaudvarral összekötő, mindössze 13 kilométeres vasúti szakasz befejezése közel másfél éve csúszik. Az építkezést egy helyi vasúti felüljáró alatti földomlás is lassította.
Az átadást először tavaly áprilisra ígérte a NIF, ami a késlekedést a vasúti terület kisajátításával és az ezzel járó jogi vitákkal magyarázza, de még
hátra van a sorompók, utastájékoztató eszközök felszerelése is.
Az uniós támogatással, 25, 4 milliárd forintból felújított vasúti szakaszt az év végéig kell átadja a társaság.