A pápai honvédségi repülőbázison 2009-ben kezdte meg működését egy 10 NATO-tag és 2 partnerország részvételével felállított katonai szervezet, a Strategic Airlift Capability (Stratégiai Légiszállítási Képesség, SAC), amely a három gépet üzemelteti.
A Boeing C-17 Globemaster III gépek külső és belső méretei is impozánsak:
a törzs hossza 53 méter, 77 tonna terhet tud szállítani.
A cél az volt, hogy a tagországoknak legyen olyan nagy távolságú szállítóképességük, amellyel a világ bármely pontjára, például Afganisztánba tudnak katonákat és utánpótlást szállítani.
Mivel az USA-n kívül a részt vevő tagországok egyike sem akar vagy tud saját C-17-eseket fenntartani, megfizetni, közösen üzemeltetik őket, és igény szerint vásárolnak repülési órákat.
A gépek farkára festett magyar felségjel és PÁPA felirat nagy büszkeséggel tölti el a légibázis magyar üzemeltetőit, de ez nem jelenti azt, hogy a gép a magyar honvédség tulajdona.
A 12 nemzet közösen üzemelteti őket, de Pápa a bázisrepülőtér. Az első gép éppen hat éve, 2009. július 17-én érkezett meg Pápára - a repüléstörténeti jelentőségű eseményről az Origo is tudósított.