Alig írtuk meg, hogy ön a Klubrádió titokzatos befektetője, a Népszabadság már úgy tudja, hogy az Origo iránt is érdeklődik. Igaz ez?
Az nem titok, hogy érdekel bennünket az Origo, a pályázatra ajánlatot adtunk be. A részletekről azonban két okból sem beszélhetek: egyrészt még nem tart ott a folyamat, hogy bármiről is érdemben beszélhessünk, másrészt, mert titoktartási nyilatkozat köti a résztvevőket.
A Klubrádióba 40 millió forinttal szállt be az ön által vezetett és részben tulajdonolt Brit Média Befektetési Kft., ezzel 5 százalék körüli tulajdonrészt szereztek. Ez valóban csak egy másfél éves program első állomása, aminek a végén 49 százalékos tulajdonrészt is szerezhetnek?
Első körben valóban 40,2 millió forintos befektetéssel egy picit több, mint 5 százalékos tulajdonrészt szerzett a Brit Média Kft. a Klubrádió Szolgáltató Zrt.-ben. A legfontosabb feladat, hogy a rádió működőképességét fenntartsuk. Ehhez nyújtunk mi mind szakmai, mind pedig anyagi segítséget. Lényeges szempont, hogy a hallgatók elvárásai teljesüljenek.
Az is lényeges, hogy egy fontos hangot képviselő médiatermékbe integrálni tudjuk az üzleti szemléletet, és ezzel a működés anyagi alapjait hosszú távra meg tudjuk erősíteni.
A fő tulajdonos, Arató András azt ígérte, hogy a rádió hangneme és a vezetése nem változik. Így lesz?
Csak finomhangolásokra lehet számítani, erre egy új tulajdonosnak lehetnek igényei. De ennek kizárólag üzleti okai lehetnek, nem pedig tartalmi vagy politikai, ez fontos.
Miért pont a média területén és miért éppen a Klubrádióba fektetett be a magyar cég mögött álló, Belgiumban bejegyzett Brit Europe Foundation?
A választásban az is szerepet játszott, hogy számomra a média a hazai terep, de ezt a szektort amúgy is jó befektetésnek gondoljuk.
A médián belül a Klubrádióra azért esett a választás, mert tulajdonosi szempontból a magyarországi médiapiac erősen koncentrált, így kevés a relatíve független médium.
Volt a Viasatnál kereskedelmi igazgató, majd a TV2-nél üzletfejlesztési igazgató, és úgy hallani, a Klubrádiónál is van már saját irodája, bejár dolgozni. Ott milyen igazgató?
A Klubrádiónál nem viselek ilyen posztot. Tulajdonosi képviseletet látok el, magam is tulajdonos vagyok, és az üzletfejlesztéssel foglalkozom, amihez még értek is.
Erre a célra alapították
A Brit Média Kft.-t a jelek szerint a klubrádiós befektetési céllal alapították, legalábbis nagyon friss cég: idén június 2-án jegyezték be.Tévés múltja mellett azt tudni önről, hogy a Bét Sálom zsinagóga vezetőségi tagja, a hírek szerint jó kapcsolatot ápol az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséget (EMIH) vezető Köves Slomó rabbival, sőt befektetési cége is az EMIH egyik, idősotthont működtető vállalkozásának törökbálinti címére van bejegyezve. Mennyire szoros ez a kapcsolat?
Köves Slomóhoz szoros barátság fűz. Magyarországon amúgy az EMIH és a Brit Média Kft. között sem szoros kapcsolat, sem laza kötődés nincs, de a Brit Europe Foundation mögött álló befektetők az EMIH-t is támogatják.
Kicsoda az amerikai Robert Izsák, aki a Brit Europe Foundation vezetője?
Nem vagyok felhatalmazva arra, hogy a személyével kapcsolatban és a befektetői csoport további tagjairól személyes információkkal szolgáljak.
Nem tartanak ezek után antiszemita felhangú megjegyzésektől, vagy olyan kommentároktól, minthogy már a médiára is ráteszik a kezüket a zsidók?
Nem vagyunk ijedősek. Meg vagyok győződve róla, hogy a magyar társadalom túlnyomó többsége ennél felnőttebb módon gondolkodik.