A színész állapota stabil, eszméletén van, nincs lélegeztető gépen. Rékasi Károly a tegnapi baleset során fejsérülést, valamint boka-, medence-és combcsonttörést szenvedett. Ez utóbbit megoperálták. A televízió tájékoztatása szerint
a beavatkozás jól sikerült, de hosszú, több hetes gyógyulási folyamatnak néz elébe.
A gerincvelő nem sérült meg, és a színész fejsebe is javult. Jelenleg intenzív osztályon ápolják, de bíznak abban, hogy pár nap múlva kikerül onnan, és a baleseti sebészeti osztályon folytatják az ápolását.
A hozzátartozók arra kérik a sajtót és az érdeklődőket, hogy legyenek türelemmel, amennyiben a színész állapotában további pozitív változás történik, közleményben adnak róla tájékoztatást.
A balesetben valószínűleg vétlen autós a történteket úgy idézte vissza, hogy amikor balra akart fordulni a Háros utcáról a Gyöngyszem utcába, a mögötte haladó motoros nem vette figyelembe vagy nem vette észre az irányjelzését, előzni akart, de belé hajtott. Azt mondta, sejtette, hogy a motoros súlyosan megsérülhetett, mert
hatalmas erővel csattant az autójába a motor.
Rékasi Károlyt a balesetet követően intubálták (mesterségesen lélegeztették), majd a Honvédkórház intenzív osztályára szállították.
Bartha Zsolt történetszálait a Barátok köztben felvették jó előre, a színész amúgy is megkezdte szabadságát az RTL Klub szappanoperájánál. Augusztus 24-én kellene visszatérnie a stúdióba, de ez a hosszú ápolási időszak miatt nem lesz lehetséges.
Rékasi a Barátok közt egyik legismertebb és legnépszerűbb szereplője, annak ellenére, hogy negatív figurát alakít. Az alapcsapat tagja, már csak páran vannak az 1998-as társaságból. Korábban számos tévéfilmben, sorozatban megfordult (Kisváros, Linda), de szinkronban is igen aktív, hallhattuk A jedi visszatérben, az X-aktákban, A Gyűrűk Urában és sok más produkcióban.
A színész a Honda egyik nagytestű maxirobogóját, a Honda FJS600 Silver Winget használta. A modellt 2001-ben mutatta be a japán gyár – a konkurencia egyre nagyobb hengerűrtartalmú robogóival muszáj volt lépést tartaniuk.
A gép jellemzője az automata, CVT rendszerű váltó: csupán a gázt kell húznia a vezetőnek, hogy beossza a kéthengeres, soros építésű, folyadékhűtéses blokk 49 lóerejét. A kategóriára jellemző magas tömeg a Silver Winget sem kerülte el: teletankolva 247 kilót nyom. Ez a vezethetőséget is befolyásolja: a váz alsócsöves kialakítása miatt kanyarban nem a legjobb a négyütemű Honda. Az aránylag nagy, 1595 milliméteres tengelytáv ugyan javítja az egyenesfutást, de a 14-es első és 13-as hátsó kerék miatt a szűk fordulókat nem különösen kedveli az FJS600.
A modell előnye a nagy és kényelmes nyereg, amely nem csak a vezetőnek, hanem az utasnak is megfelelő komfortot biztosít, akár hosszú távon is. Az ülést felhajtva sisak vagy csomagok tárolása alkalmas teret találunk. A jól kiképzett idomok és szélvédő esőben, szélben és nagyobb tempónál is megfelelő védelmet biztosít.
A 2001 és 2009 között gyártott modell használtpiaci ára állapottól és futásteljesítménytől függően 850 és 1,1 millió forint körül mozog.