A 29 éves, várandós nő egy júniusi eset miatt tett panaszt az esztergomi Vaszary Kolos Kórházban. Nehezményezte, hogy több kismamát is ugyanarra az időpontra hívtak ultrahangvizsgálatra és késett a rendelés. Az asszisztensnél reklamált, majd saját bevallása szerint is az elvárhatónál hangosabban csukta be az ajtót maga után. Állítása szerint később az orvos azért nem vizsgálta meg, mert megsértette az asszisztenst.
"Az ultrahangvizsgálat a 18-20. terhességi hét között végzendő, nem kötelező a 18. héten tartani. A rendelés nem 10.00-kor kezdődött, hiszen 8.00-9.00 között akut, illetve osztályos betegek UH vizsgálata zajlik (ahogyan az a honlapon is szerepel), 9.00-tól 15 percenként kapnak időpontot a kismamák. Az Olvasó 9.35-kor jelentkezett be a betegfelvételi irodában és 9.45-kor a rendelőbe érkezésekor valamennyien tájékoztatást kaptak az asszisztensnőtől a rendkívüli osztályértekezlet miatti csúszásról. A segítőkészség hiánya és a "flegma" beszéd fentiek alapján tehát valótlan tényelőadás. A vizsgálatot végző orvos az értekezletről azonnal egy akut eset miatt (17 hetes vetélés) a szülőszobára ment.
Az Olvasó orvosi dokumentációjában szereplő valamennyi vizsgálatot időben megkapta, állításával ellentétben egyetlen alkalommal sem volt késés (ezen az eseten kívül). Az Olvasó 9.45-re kapott időpontot, és 9.50-kor, azaz 5 perc késés után kezdte minősíthetetlen stílusban emelt hangon számon kérni a közalkalmazott asszisztenst annak ellenére, hogy a többi (három) kismama békésen várakozott. Az Olvasó által is elismert "reklamáció és ajtócsapkodás" kimerítette a becsületsértés fogalmát, mivel az Olvasó asszisztensnő munkakörének ellátásával, közmegbízatásának teljesítésével összefüggésben a becsület csorbítására alkalmas kifejezéseket használt (minősíthetetlen stílusú számonkérés) és egyéb ilyen cselekményt követett el (ajtócsapkodás).
A kezelőorvos maximálisan betartotta a Magyar Orvosi Kamara Etikai Kódexében foglalt kollegialitás és munkatársi szolidaritás kötelezettségét. Nem hangzott el a cikkben az orvosnak tulajdonított következő kijelentés: "Ez Magyarország, örüljön, hogy van ultrahang, meg ellátás, hiszen máshol ez sincs, úgyhogy ne reklamáljon, hanem menjen, és kérjen másik időpontot!". Az esztergomi kórház orvos-igazgatója nem ígért vizsgálatot az ügyben, hiszen erre hivatalos panasz hiányában nincs lehetősége. A helytelenül idézett mondat valójában így szólt: "Így lesz ez ebben az esetben is, amennyiben a hivatalos bejelentést megkapjuk". A kismama új időpontot nem kért, hanem még aznap este egy, a Vaszary Kolos Kórházban dolgozó családtagja útján kapott a 20. hét előtti UH vizsgálatra időpontot.
Az eset kapcsán a Vaszary Kolos Kórházban rendkívüli eseménynaplóban kerültek rögzítésre a történtek, és kismama tanúk is az Olvasótól eltérően értékelték az eseményt, csakúgy, mint a Kórház érintett dolgozói az általuk nyújtott egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban. 2015.06.12-én továbbította a Kórház felé a betegjogi képviselő az olvasói panaszt, a panasz kivizsgálásának eredményéről a Kórház (az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény rendelkezései szerint) a Kórház belső szabályzata alapján harminc munkanapon belül köteles írásban tájékoztatni a beteget.
A Vaszary Kolos Kórházban a panasz kivizsgálása folyamatban van, annak eredményéről - a hatályos jogszabályi rendelkezésnek megfelelően az Olvasót 2015.07.20. napjáig írásban tájékoztatja a Kórház. 2015.07.29-én a betegjogi képviselő kezdeményezésére az érintett egészségügyi dolgozók, a Kórház vezetősége személyes egyeztetést tart az Olvasóval a Vaszary Kolos Kórház Főigazgatóságán. Határozottan állítjuk, hogy a cikk egészének tartalma a cikk olvasóiban azt a látszatot keltette, hogy a Vaszary Kolos Kórház által végzett egészségügyi ellátás általánosságban a cikkben említett körülmények között történnek, mely nem fedi a valóságot."