Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon. Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi közgyűlési képviselője ezért bírálta a BKV és az orosz cég közötti szerződést, mondván: a felújítással csak elodázzák 5-6 évre a megoldást.
Az ellenzéki képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderül, hogy
a felújítást elnyerő orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre.
Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha majd ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az oroszok csak az ár 20 százalékát fizetik vissza.
Az LMP-s politikus jelezte, hogy - a futamidőt tekintve - az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre. Csakhogy szerint Orbán Viktor miniszterelnök ezt megbeszélte az orosz elnökkel.
Mint arról az Origo is beszámolt, augusztus 7-én a BKV aláírta a felújításról szóló szerződést az orosz Metrowagonmash céggel, és
az első felújított jármű a tervek szerint 2017 év elején állhat forgalomba.
Azért a július 20-i tervezett időpontnál később írták csak alá a szerződést, mert a tenderből kizárt egyik jelentkező, a Skinest Rail jogorvoslati eljárással késleltette ezt, de megakladályozni nem tudta.
A szerződéses összeg 220 millió euro, vagyis mintegy 66 milliárd forint, ami több, mint amennyi hitel felvételét engedélyezte e célra a fővárosnak az állam, így
a fővárosnak még 9-10 milliárdot kell előteremtenie.
Vagyis a 15 éves futamidővel bíró hitel - amelynek kamata ez idő alatt 15 milliárd forint, kevésnek bizonyult.