A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történik gyakrabban a nógrádihoz hasonló vonatbaleset, ugyanis
évente legalább tízszer van hasonló vészhelyzet.
Tavaly tíz, de idén is már öt olyan figyelmetlenségből vagy műszaki hibából adódó vonatveszélyeztetési helyzetet hozott nyilvánosságra a MÁV, amely akár tragédiával is végződhetett volna - hívja fel a figyelmet a szakszervezet.
Az érdekképviselet emlékeztet: már korábban is figyelmeztetett arra, hogy
a vasúttársaságnál kevés a szakember, a jelenlegiek túlhajszoltak, nincs pénz utánpótlásra, és ebből előbb-utóbb tragédia lesz.
A VSZ ezért ismét felszólítja a MÁV vezetését és a kormányt: szüntesse meg a létszámhiányt a vasútnál, adjon pénzt újak képzésére, a jó és biztonságos munkakörülmények megteremtésére!
Meleg János, a VSZ elnöke a közleményben kifejti: főként az emberhiánnyal és a munkavállalók túlterheltségével magyarázható, hogy adott esetben a dolgozók figyelmetlenebbek a kelleténél, és ez vezetett oda, hogy
az elmúlt években folyamatosan nőtt az olyan vonatveszélyeztetéses esetek száma, amelyek következtében egyszerre két szerelvény került egy vágányra, egymással szemben,
vagy egymás mögé, és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett baleset.
A VSZ elnökének tudomása szerint tavaly tíz ilyen vészhelyzetet regisztráltak, és idén is már ötször jelentettek hasonló szituációt az egyes állomásokon, míg korábban évente legfeljebb 2-3 került napvilágra. Vasárnap reggel összeütközött két személyvonat az Aszód–Balassagyarmat-vonalon, a balesetben 21-en sérültek meg, közülük ketten súlyosan. A két szerelvényen összesen 30-40 ember utazott.