Milliókért magyarázza el a nyúltartást az EMMI háttérintézménye
![húsvét, a nyúltartás szabályai, házinyúl, Egy kisnyulat tart kezében Varga Tiborné, aki férjével együtt közel tíz éve létesítette nyúltenyésztő családi gazdaságát, amely mára korszerű vállalkozássá nőtte ki magát Püspökhatvanban](https://cdn.origo.hu/2023/12/wFUBzi2ti6q3-B6T5szbdlilOTnGHhu_M0HHGfrszIY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MyM2JjNTc5YTFhZDQ2YmY5YmQwNTExOWVjN2ViYzA1.webp)
Hadházy Ákos budapesti sajtótájékoztatóján kijelentette: nem véletlen, hogy a kormányzat az Emberi Erőforrások Minisztériumának háttérintézményéhez irányította a romák felzárkóztatását célzó forrásokat. Azt mondta, az intézet költéseiből csak mintegy 1,5 milliárd forintnyi vizsgálható, a közbeszerzések jó része pedig "kamu megbízásokra" megy el, amelyek nem járnak haszonnal. Azok legnagyobb részét épphogy
a 25 millió forintos értékhatár alatt írják ki,
így meghívásos pályázattal is lebonyolíthatók - fejtette ki.
A politikus - aki korábban az intézet több hasonló közbeszerzésének hasznosságát is vitatta - most egy olyan tanulási segédletet mutatott be, amely közlése szerint hemzseg a szakmai hibáktól.
Az Eötvös-program keretében, a tevékenységközpontú tanulás címen, a mezőgazdasági oktatás módszertanának fejlesztését célzó pályázatra egy olyan társaság, a Száz Magyar Falu Kft. írt 31 millió forintért oktatási segédletet, amely korábban nem foglalkozott közoktatással, a tananyagot pedig nagyon drágán és nagyon rossz színvonalon készítette el - tette hozzá Hadházy Ákos.
A "hülyeségeket és blablát" tartalmazó segédlet a többi közt
tízéves gyerekeket tanítana arra, hogyan kell levágni egy nyúl fejét
- jegyezte meg.
Egy másik cég 30 millió forintért írt tanulmányt arról, melyik legyen az a 140 intézmény, amelyet bevonnak az Eötvös programba, míg a TKKI két teljesen azonos közbeszerzést is kiírt, azonos értékben, amelyre a jelentkező cégek a politikus szerint akár ugyanazt a tanulmányt is benyújthatták.
Az LMP-s politikus úgy ítélte meg: a leghátrányosabb helyzetben lévőknek szánt forrásokat ösztöndíjakra kellene fordítani, emellett oktatóikat is premizálni kellene.