Szombattól már nem automatikusan nyílnak a szerelvények ajtói a 2-es és 4-es metró vonalán. Ha a metró beáll az állomásra, akkor
az utasoknak kell majd megnyomni a zölden világító ajtónyitó gombot ha fel-, illetve le akarnak szállni.
Az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés megszólalása után azonban a gombok inaktívvá vállnak, zöld lámpa kialszik. A jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint az egyedi ajtónyitási rend bevezetésével jelentősen csökkenthető az ajtók elhasználódása, és hatékonyabb lesz a szerelvények légkondicionálása is.
Szeptember 26-a óta már a vezetőfülkében sem láthat embert, mert a szerelvények a teljes vonalon és üzemidőben közvetlen ellenőrzés nélkül közlekednek.