Leállt, de már működik Ferihegy

Ferihegy
Budapest, 2015. november 10. Várakozó utasok a Liszt Ferenc-repülőtér 2A terminálján, miután a reptér hajnal óta nem indított járatokat az informatikai rendszer hibája miatt 2015. november 10-én. A hibát kijavították, a hajnali gépeket folyamatosan indítják, de a nap folyamán az induló járatoknál előfordulhatnak még késések, illetve a poggyász később érhet célba. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Az informatikai rendszer meghibásodása miatt órákig nem indultak repülőgépek a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, negyed kilenckor végül felszállt a római gép. Annak a járatnak hat óra húsz perckor kellett volna indulnia. A várótermekben az utastájékoztató monitorokról is eltűntek egy időre az információk. Olvasónk szerint hatalmas a tömeg, az utasok a tájékoztatás hiányára panaszkodnak. Egy időre többen kiszorultak a reptér épülete elé. Cikkünk folyamatosan frissül. 
Vágólapra másolva!

Elkezdtek felszállni a repülőgépek a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, miután reggel nem indultak onnan repülőgépek.

Tönkrement a terminál számítógépes rendszere.

A hivatalos tájékoztatás szerint reggel 6 és 8 óra között 15 gép nem tudott felszállni. A reptér fogadott járatokat, a gépek érkezését nem zavarta a hiba.

A Wizzair pultjánal utasokat regisztráló, csomagokat felvevő alkalmazottak tudósítónknak azt mondták, hogy hajnali 3 óra 20 perckor érkeztek dolgozni, és már akkor látták, hogy nem működik a rendszer.

A Ferihegy 2A kedd reggel Forrás: Origo

Egy óra alatt helyreáll a rend

Egy órán belül helyreáll a rend a budapesti repülőtéren – mondta az Origónak reggel kilenc órakor Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője. Hozzátette, hogy a nap folyamán lehetnek még késések. A Budapest Airport folyamatosan dolgozik a forgalom helyreállításán – közölte Hardy Mihály.

Az utasok leginkább a tájékoztatás hiányára panaszkodnak még most is. A hangosbemondón órákig nem közöltek semmit, a Bécsbe igyekvő utasokat például a folyosókon kiabálva próbálták összeterelni. Helyszíni tudósítónk arról is beszámolt, hogy az utasok a reptéri személyzettől próbáltak információkat szerezni. A várakozók ezután egymást kérdezgették, ki mit tud, mit hallott. Az utastájékoztató monitorokon sokáig csak egy Windows-kezdőképernyő látszódott. Sok utas a csomagjai miatt is aggódik.

Ez nem egy európai repülőtér"

- mondta tudósítónknak a Budapest Airport egyik névtelenül nyilatkozó munkatársa az Origónak arra a kérdésre, miért így kezelik a problémát.

Mennek a gépek Ferihegyről Forrás: Origo

A problémát egyébként az okozta, hogy a számítógépes rendszerek nem tudtak kommunikálni egymással. A hiba okát egy későbbi vizsgálat fogja megállapítani – mondta a szóvivő.

Hajnalban kezdődött

A Bécsbe és a Rómába tartó repülőgépek utasait szólították először beszálláshoz, miután órákig nem indulnak járatok a ferihegyi reptérről – jelentette kollégánk, aki helyszínen volt, ő is utazni szeretett volna. A reptér végig fogadott járatokat. A római gép negyed kilenckor száll fel hat húsz helyett – írja a repülőtér okostelefonokon használható applikációja.

Mivel az utasok folyamatosan érkeztek a repülőtérre, sokan egy ideig az utasfelvételi pultokhoz sem fértek oda.

Az utasok kiszorultak a pultok előteréből az épület elé

– jelentette kollégánk. Órákon keresztül sem az utastájékoztató monitorok, sem a hangosbemondók nem működtek a 2-es terminálon.

Rengeteg ember zsúfolódott össze az indulási oldalon Fotó: M.Schmidt János – Origo

"Jól mutatja, milyen problémákkal küzdenek: amikor az egyik felszálláshoz készülő gépről azt kérték, hogy a váróteremben nyissák ki a repülőhöz vezető kaput, azt öt perc után sem tudták teljesíteni a reptéri dolgozók. Nem nyílt ki a kapu, végül kézzel kellett szétfeszíteni" – mondta kollégánk.

A Bécsbe tartó járat utasait már a repülőtér munkatársai vadászták. "Anyone to Vienna? Megy valaki Bécsbe?" – visszhangzott a váróban a stewardessek hangja. Az utasok csak mosolyogtak a módszeren – mondta tudósítónk.

A hangosbemondó reggel hat óra után fél nyolckor szólalt meg először: a Rómába tartó Ryanair-gép utasait az A19-es kapuhoz kérették. "Ez volt az első hang a bemondóban, teljes lett a csend, amikor beszélni kezdett" – mondta kollégánk. Kétszer is bemondták, hogy csak a Rómába tartó járat utasai menjenek a kapuhoz. Szerinte attól lehetett tartani, hogy az információra éhes utasok

megrohamozzák a reptér munkatársait.

Működik a rendszer

Azt is a hangosbemondón jelentették be később, hogy a rendszer ismét működik.

A légikísérők sem jutnak fel könnyen a gépekre Forrás: Origo

Kollégánk azt mondta, a Budapest Airport mobiltelefonos applikációján vannak friss információk az induló járatokról.

Kész szégyen

Az utasok a tájékoztatást hiányolják Forrás: Origo

„A repülőtér tele, de eszükbe se jut, hogy mondani kéne valamit az utasoknak. És akkor az átszállással közlekedőkről még nem is ejtettünk szót” - mondta egy névtelenül nyilatkozó reptéri alkalmazott az Origo munkatársának.

- fogalmaztak a külföldi utasok a repülőtéren várva tanácstalanul. A legtöbben a tájékoztatás hiányát rótták fel.

Hatalmas tömeg

A kora reggeli órákban ez a közlemény jelent meg a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Facebook-oldalán:

A várakozó utasok sokáig semmilyen információt nem kaptak Fotó: M.Schmidt János – Origo

"Tisztelt Utasaink! A 2-es Terminál informatikai rendszerében történt meghibásodás miatt a Repülőtér jelenleg nem indít járatokat. Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük, dolgozunk a hiba elhárításán."

Helyszínen lévő olvasónk szerint hatalmas a tömeg volt a repülőtéren.

A várakozók sokáig semmilyen információt nem kaptak, se az interneten, se a mobiltelefonos applikáción keresztül, se a Facebookon. Azt is elmondta, hogy az utastájékoztató képernyőkön több mint egy órán keresztül csak egy Microsoft indulóképernyőt lehetett látni, mást nem. "Szóban annyit mondtak a repülőtér munkatársai, hogy a rendszer leállása miatt biztos nem indulnak el időben a hajnali és reggeli gépek. Ez így is lett: a Budapestről Amszterdamba tartó járat például 6.30 helyett csak 8.30-kor fog felszállni" – írta levélben olvasónk.

Az utasok várakoznak, sokan fáradtak, a padlón pihennek Forrás: Origo

A Twitteren egy utas azt írta, hogy a járatokra bejelentkezni, a csomagokat leadni sem lehet. Egy másik utas úgy tudta a Ryanair gépei legkorábban délelőtt tízkor indulhatnak el.

A Budapest Airport Facebook-oldalán is a tájékoztatás hiányára panaszkodtak az utasok. Többen nehezményezték, hogy a reptér hangosbemondóin keresztül sem kapnak információkat.

Tisztelt Utasaink! A 2-es Terminál informatikai rendszerében történt meghibásodás miatt a Repülőtér jelenleg nem indít j...

Szerző: Budapest Airport, 2015. november 9.

Korábban a 200-as buszon senki sem tudta, hogyan indulnak a gépek, de mindenki bizakodó volt - jelentette tudósítónk.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!