Újbuda Önkormányzata a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szakembereit kérte fel a január 25-i, a Déli pályaudvar felé vezető vasúti alagút feletti rézsű megcsúszásának okait feltáró elemzésre. A vizsgálata megállapította, hogy nem erózió-, hanem suvadás történt a rézsű felső - néhány méter vastag - rétegében.
Ennek oka azonban nem az önkormányzat kezelésében lévő Csukló utcára hulló csapadékvíz, hanem a Gellért-hegyre, mint vízgyűjtő területre hullott csapadékból származó rétegvíz. „A rézsűcsúszás bekövetkezésében a XI. kerületi Önkormányzatnak mulasztása nem állapítható meg” – olvasható a műszaki szakértői véleményben.
A BME szakemberei sürgetik a helyreállítási munkálatok mielőbbi elkezdését, mert "a suvadás továbbterjedése veszélyezteti a terület közműveit”, ám magukat a környékbeli ingatlanokat nem. A szakvélemény szerint az alagút szerkezete nem sérült meg, és ha a bejárat védelme megoldódik, a vasúti közlekedés valószínűleg néhány héten belül helyreállhat.