Holnap indul vonat Pestről Esztergomba
![KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín szemafor vonat KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín Piliscsaba, 2012. május 17.
Desiro motorvonat érkezik Esztergom felől Pilisvörösvár állomásra, az előtérben az állomás szovjet típusú kijárati jel](https://cdn.origo.hu/2023/12/YSigJ6z_9rHSaO9BnEe6Rx6gI-0jDb2uCHdvnUbFSRg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhODA1YTZhMjQ0NTQ0MzhiNjA5ZjgwYmQzZTU2ZjQz.webp)
Holnap újraindul a közlekedés a teljes Budapest-Esztergom vonalon, mert befejezték a három éve elkezdett felújítást és pályaépítést Pilisvörösvár és a budapesti Északi Vasúti Duna-híd között. Az avatóünnepséget a solymári állomáson tartották, ahol Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára - az MTI tudósítása szerint - elmondta: az újraindított esztergomi vonalon augusztus végétől óránként két vonatpár közlekedik majd, a gyorsított járatok esetében első körben 17 perccel csökken a menetidő, így Esztergomot Budapestről 73 perc alatt lehet majd vonaton elérni.
Az internetes vasúti menetrend szerint az átlagos, munkába járó utasok hétköznaponként reggel nem érnek majd be 1 óra 20 percnél kevesebb idő alatt Esztergomból Budapestre.
Az első olyan vonat a fővárosba, amely kevesebb mint 80 perc alatt teszi meg az 53 kilométeres távolságot, 13:51-kor indul Esztergomból.
Azok járhatnak esetleg jól, akik Budapestről járnak dolgozni az agglomerációba: abba az irányba jár olyan vonat, amely már a reggeli órákban 1 óra 13 perc alatt megteszi a távot.
Visszafelé - tehát Budapestről Esztergomba - délutánonként 1 óra 17 perc alatt is el lehet jutni.
A projektet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 85 százalékos uniós, és 15 százalékos magyarországi forrásból finanszírozták. A most átadott szakasz munkálatait több mint 25 milliárd forintért az Aranyhegy Konzorcium végezte, a biztosítóberendezést 8,79 milliárdért a Siemens Óbuda Konzorcium korszerűsítette – hangzott el egyebek mellett az ünnepélyes avatáson.
A most elkészült 14,3 kilométeres vonal 13,4 kilométeres szakaszán új, kétvágányú vasúti pálya épült.
Aranyvölgyben, Szélhegyen és Vörösvárbányán új megállóhelyek létesültek - egyet egy másik szakaszon már korábban átadtak -, de több száz P+R parkoló, illetve az új buszfordulók is épültek. 2017 elejére a szakasz teljes villamosítása is elkészül, ami további 10 perccel csökkenti az ígéretek szerint a menetidőt.
Fónagy János államtitkár azt is elmondta, hogy a kötöttpályás vasúti közlekedésre 2020-ig a tervek szerint közel ezer milliárd forintot költ a kormányzat, a pénzt pedig zömmel az Európai Unió adja.