Először egy koncepciót szeretnének idén elfogadni, és aztán 2017-ben a nemzeti alaptanterv megváltoztatásával lehet a tananyagot úgy csökkenteni, hogy az egyúttal szolgálja a versenyképes tudás megszerzését is – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára az Echo TV-nek.
Leginkább alsó tagozaton kell az alapkészségek fejlesztésére több időt hagyni a diákoknak és a tanároknak. Itt kell elsősorban megtalálni az alapkészségek és a lexikális tudás megfelelő arányát - mondta.
Kitért arra is, hogy az ország 2015-ben már a GDP 6,14 százalékát fordította a teljes oktatási rendszer finanszírozására, ami felette van a fejlett országokban kívánatosnak tartott 6 százaléknak. Az egy tanulóra fordított összeg az elmúlt években 592 ezerről 691 ezer forintra nőtt.
Pozitívumként említette továbbá, hogy az OECD-átlaghoz mérve jobb a magyar gyerekek számítógéphez jutási esélye: nálunk egy számítógépre 2,2 gyermek jut, míg az OECD-átlag 5,5. Ezt segíti a most futó 12 milliárdos informatikai eszközfejlesztési program is.
Fontosnak nevezte ugyanakkor az eszközök biztosítása mellett az azok használatával kapcsolatos képzések fejlesztését is, ami szintén a köznevelési kerekasztalon megvitatandó feladat.