"Kormány Kerekasztalnak" nevezték el a Civil közoktatási Platform vezetői azt a tárgyalássorozatot, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) Köznevelési Kerekasztalnak hív. A minisztérium ezeken a megbeszéléseken jutna megegyezésre a pedagógusok képviselőivel a közoktatás hibáinak kijavításáról. A tárca ezért szombaton újabb megbeszélésre hívta a Civil Közoktatási Platformot, a szervezet azonban
elutasította a tárgyalásokat.
"Őszinte sajnálattal vettük tudomásul, hogy a Miniszter úr és minisztériuma még mindig nem szembenézni akar a problémákkal, csupán a közhangulatot akarja elaltatni a szorgos tevékenység látszatával" - írták közleményükben.
A minisztérium az MTI-hez eljuttatott közleményében arról írt, hogy a civil közoktatási platform követelései szerepelnek a köznevelési kerekasztal munkacsoportjainak témái között. Az EMMI-ből azt is megüzenték, hogy a tömörülés képviselőjét várják a kerekasztal keddi ülésére.
"A platform által leírt kérdések, problémák a tárca előtt is ismertek, azok egytől egyig szerepelnek a köznevelési kerekasztal valamelyik munkacsoportjának témái között. A köznevelési kerekasztal plenáris ülése a tárgyalópartnerek által meghatározott ütemezés szerint végzi szakmai munkáját, már az első két ülésen megfogalmaztak több olyan javaslatot, amelyet a kormányzat elfogadott - olvasható a dokumentumban.
A Civil Közoktatási Platform vezetői viszont ezzel nem értenek egyet. Szerintük a kormány csak olyan engedményt hajlandó tenni, ami
elég olcsón megúszható".
Szerintük valódi rendszer-átalakításra volna szükség, de a megbeszéléseken erre nincs esély. A kormány ezt a tárgyalások kezdetén leszögezte - írják. Szerintük a kormány csak látszatmegbeszéléseket folytat, és közoktatási tapasztalattal nem rendelkező tárgyalópartnereket is bevont a tárgyalásokba.
"Továbbra is olyan kétoldalú tárgyalásra állunk készen, (...) amely nyílt, szakmai alapokon nyugszik" - olvasható a közleményben.
A civil közoktatási platform nemrég 12 pontban fogalmazta meg elképzeléseit a közoktatás átalakításáról. Szeretnék elérni, hogy a kötelező testnevelésórák száma csökkenjen, a kötelező erkölcstan- és hittanórák szűnjenek meg. Szerintük az érettségik megújítását is el kell halasztani.