Az M1–M7-es autópálya közös kivezető szakaszán, a 10-es km-szelvényben egy műszaki hibás Cessna kisrepülő foglalja el a külső sáv és a felhajtóág egy részét.
A közúti forgalom zavartalanul halad.
Csécsi Soma rendőrségi szóvivő a helyszínen elmondta, hogy a repülőgép az M1–M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le. A gép az autópálya felett körözött már egy ideje, ezt észrevették a rendőrök,
elterelték a forgalmat az autópályáról, majd rendőri felvezetéssel landolhatott a repülő.
Személyi sérülés nem történt, anyagi kár nem keletkezett.
Tudósítónk a helyszínről azt mondta, hogy nagyjából kétszáz méteres szakaszon lassabban haladnak az autók, de dugó nem alakult ki.
Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán.
Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen - mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás - fűzte hozzá.
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye.
Az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát.
Sőt - tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból
nem tűnt reális lehetőségnek más hely".
Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor - fűzte hozzá - azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.
A gépet próbálták beindítani, de lefulladt, a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel fogják elszállítani.