A tárca azt írta, tárgyalnak a fővárossal "a budapesti közlekedésfejlesztési kérdésekről és a nemzeti autóbuszgyártás kínálta lehetőségekről", a tárgyalásokat pedig "a felek július 4-ig kívánják lezárni". Ez a főváros által korábban közgyűlési határozatban rögzített határidőnek megfelel.
A főváros ugyanis június elején döntött úgy, ad egy esélyt annak, hogy ne buszvásárlással, hanem más konstrukcióban, szolgáltatásmegrendeléssel biztosítsák a 3-as metró felújítása idején a buszos járműpótlást.
Ez lehetőséget adna arra, hogy magyar összeszerelésű, részgyártású buszok is részt vegyenek versenyben.
A közgyűlés viszont rögzítette: elvárja a drágább konstrukció többletköltségének állami megtérítését, erre július 5-ig várnak a Magyar Közlönyben megjelentetett garanciát.
Ám ha ez nem érkezik meg, akkor a főváros megveszi a buszokat a már tendernyertes Solaristól. Ezt legutóbb kedden ismételte meg Tarlós István főpolgármester, miután a várakozásaival szemben a múlt pénteki kormányülésen sem hozott döntést a kérdésében a kabinet.
Az Origo is megírta, hogy Tarlós világossá tette: korábban volt egy tendere a BKV-nak, azt nyerte meg a Solaris, de
a főváros hajlandó arra, hogy az ennél az ajánlatnál drágább, a kormányzat által preferált megoldást válassza egy távlati kormányzati cél érdekében,
ám akkor kéri a különbözetet.
Tarlós úgy fogalmazott: három hónapja folyik a vacakolás az ügyben. Azt mondta, a legnagyobb örömmel támogatja, hogy legyenek magyar buszok, "de nem ezzel a 150 busszal kéne szórakozni, ami a 3-as metró felújításának az idejére kell", később amúgy is kellenek új járművek Budapestre.