A Domestost gyártó Unilever tavaly indította el először iskolai mosdó felújítási kampányát, amelynek lényege, hogy a hátrányos helyzetű általános iskolák tanulói is megfelelő higiénés körülmények között tudjanak tanulni. A tisztasági körülmények az ilyen intézményekben elsősorban a mellékhelyiségekben a legaggasztóbbak, ezért vette vállára a feladatot a fertőtlenítésben jártas Domestos - és gyártója, az Unilever.
A cél tavaly és idén is ugyanaz volt: minél több hátrányos helyzetű iskolát segíteni abban, hogy megfelelő színvonalú és tisztaságú mosdóhelyeket biztosíthasson a tanulóinak.
A programban részt vett minden magyar állampolgár, aki március eleje és május vége között vett egy flakon Domestost. Ugyanis minden megvásárolt fertőtlenítőszer árából 5 forintot áldozott a gyártó a mosdók felújítására. A kiskereskedelmi kampányban több mint 13,5 millió forint gyűlt össze, amiből három iskola mosdóit lehet felújítani. A keddi sajtótájékoztatón a Domestos kategóriamenedzsere, Aranyi László azt mondta,
Örülök, hogy idén újabb iskolákban teremthetünk méltó környezetet és megfelelő higiéniai körülményeket a gyerekeknek a mosdók felújításával. Ezért köszönet jár vásárlóinknak, hiszen a támogatás mértéke az ő vásárlásaiktól függött.
Az Unilever idei kampányának médiapartnere az NLCafét is kiadó Centrál Médiacsoport úgy döntött, vállalja egy egész iskola mosdóinak felújítását, vagyis örökbe fogadnak egy iskolai mosdóprojektet. Hozzájuk csatlakozott még a Market Építő Zrt., a kampány egyik fő támogatója is. Az építőipari vállalat szintén támogat egy iskolát. Tehát a vásárlók és az Unilever segítségével támogatott három iskola mellett további két intézmény nyerte el a támogatást. Így a tavalyi akcióhoz hasonlóan idén is öt iskola mosdói újulhatnak meg.
Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője azt mondta,
Az NLCafé mindig fontos feladatának tartotta, hogy a kiálljon a nehéz sorsú gyerekek, családok mellett. Amikor elkezdtünk együtt dolgozni az Unileverrel nem volt kérdés, hogy a médiatámogatáson túl is szeretnénk részt venni a kampányban.
Kerülik a mosdókat a diákok
A kampány alapja egy átfogó felmérés volt, amely azt kutatta, hogyan viszonyulnak az általános iskolások a tisztasághoz. A felmérés legaggasztóbb eredménye, hogy az iskolások egy része egyszerűen kerüli az iskolai mosdókat, mert annyira lepusztultak és koszosak. Azt mondták a gyerekek, hogy a mosdók koszosak és büdösek, de többen azt is mondták, hogy szívesebben használnák őket, ha egyszerűen szebbek lennének. Sokan WC-re sem mennek szívesen, ezért például kevesebbet isznak, vagy egész nap azzal küzdenek, hogy visszatartsák a vizeletet, székletet.Az Unilever kampányát a kormány is támogatta, a sajtótájékoztatón ott volt Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára is. Elmondta, hogy az Unilever kezdeményezése
példaértékű, mert azt bizonyítja, hogy a piaci szereplők és a kormányzat közös munkája hozzájárulhat közös társadalmi célok eléréséhez. A kormány örül, hogy támogató partnerként részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A kampányhoz az NLCafén és a Market Építő Zrt-n kívül még jó pár cég csatlakozott. Ezek elsősorban építőipari alapanyagot és szaktudásukat adják a fejlesztésekhez, amelyek idén szeptemberig be is fejeződnek.
Molnár Kálmán, az Unilever Jogi és Vállalati kapcsolatok igazgatója az Origónak azt mondta a tavaly kezdett kampányról, hogy
idén is vállaltuk, és jövőre mindenképpen folytatjuk. Hogy hány iskola mosdóit tudjuk felújítani, az nagyban függ attól, hogy hány partnert tudunk még bevonni a programba.
Molnár Kálmán azt mondta, a cél továbbra is ugyanaz, mint eddig, tehát elsősorban kistelepülésekre szeretnének eljutni a programmal, és ott is a leghátrányosabb helyzetű iskolákat támogatni. Elmondta, hogy egyik legmeghatóbb ebben a projektben az, amikor láthatják a változást: azt, hogy milyen volt és milyen lett az adott iskola.
A hátrányos helyzetű iskolákra, tehát arra, hogy melyik nyerje el a támogatást, a Domestos honlapján lehetett szavazni. Az iskolák kiválasztásában az Emberi Erőforrások Minisztériuma segítette az Unilevert.