Az Index és az Átlátszó szerint ötmilliárd osztalékot fizet Simicskáéknak a Közgép a 2015-ös eredménye után. A Mandiner szerint viszont a közzétett beszámoló, amelyre a Közgép 5 milliárdos osztalékfizetését alapozzák, nem bizonyítja, hogy a cég ki is fizette, ki is fizethette ezt.
A cikk szerint a tavalyi 9,6 milliárdos adózott eredményéből a Közgép
szeretne 5 milliárd osztalékot fizetni részvényeseinek.
Azonban van egy fontos kitétel, amely szerint az osztalékfizetés az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. írásbeli hozzájárulásához kötött.
Mindez úgy történhetett meg, hogy 2012-ben az MFB 34 milliárdos hitelkeretre szerződött a Közgéppel, az ellenzék által erősen vitatott módon. Azt nem lehet tudni, hogy Simicska milyen feltételek mellett kapott hitelt, ám a lap állítása szerint baráti közegben született szerződés egyes pontjai egészen más értelmet nyernek kevésbé baráti időkben. Például komoly nehézségeket okozhat, hogy a bank – fedezetvédelmi okokból – blokkolhatja a közgépes osztalékfizetést.
A Mandiner arra utal, hogy az MFB-t felügyelő államtitkár, Németh Lászlóné főnöke, Lázár János miniszter akadályozhatta meg a kifizetést. Azt írják, hogy
egy igen erős kormányzati szereplő blokkolta
a Közgép osztalékfizetését. A portál megkereste a Miniszterelnökséget, a Közgépet, az MFB-t, ám választ sehonnan sem kapott. Az általuk megkérdezett jogi és számviteli szakértő szerint a nyilvános beszámolókból csak egy év múlva fog kiderülni, hogy végül kifizették-e, kifizethették-e Közgépnél az 5 milliárdos osztalékot a tulajdonosoknak.