A személyszállító cégek létszámhiánnyal küzdenek, több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül – írja a Népszabadság. A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket - nyilatkozta a napilapnak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki nem sok esélyt lát arra, hogy vidéken dolgozó buszvezetőket vessenek be a fővárosban.
Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökségi tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy a fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség.
A budapesti forgalom pergő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi, vagy agglomerációs járatokhoz képest.
A buszvezetői-pálya egyre kevésbé vonzó, ennek részben az alacsony bér az oka. A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint - írja a lap.