A lap belső városházi forrásokra hivatkozva arról ír, hogy a 3-as metróra készülő felújított szerelvények új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-központ és a korábban felújított végállomás, Kőbánya-Kispest között. Azonban
19 lepusztult, a hetvenes–nyolcvanas évek hangulatát árasztó állomás felújítása elmaradhat,
mert elszálltak azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV.
A Magyar Nemzet információi szerint a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket. Ha valóban elhagyják az állomások felújítását, ezzel együtt pedig az Európai Unió előírásai szerint kötelező akadálymentesítését, illetve a megállók felszíni rendezését, akkor
akár határidő előtt, fél áron befejezhetnék a munkálatokat.
A napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben értesítette a fővárost arról, egy fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró teljes felújításának költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet. A végső ajánlati határidő most csütörtökön zárul, de a lap úgy tudja, Tarlós István arra készül, hogy olyan előterjesztést nyújt be a Fővárosi Közgyűlésnek, amely mindhárom tendert eredménytelennek nyilvánítja, és végül a képviselők mondhatnák ki a végső szót a csonka, 70 milliárdosra szűkülő beruházásról.