Tarlós István október 14-i sajtótájékoztatóján a római-parti mobilgát kapcsán egyesek által emlegetett „ingatlanpanamával” kapcsolatban azt mondta, hogy a III. kerületnek és a fővárosnak is el kell rendelnie a változtatási tilalmat a parti sávra.
Az óbudai képviselő-testület egy nappal később döntött - szintén Tarlós István kezdeményezésére - a változtatási tilalom elrendeléséről.
A Fővárosi Közgyűlés a fővárosi önkormányzat jóváhagyási körébe tartozó területre rendelte el a változtatási tilalmat a Duna-parti építési szabályzat V. üteme készítésének időszakára, annak hatálybalépésig.
A főpolgármester az ülésen azt mondta, hogy a római-parti védmű terve januárra készül el, ezzel párhuzamosan pedig egy tanulmány is készül arról, hogyan nézne ki a Nánási út, ha ott építenék fel a gátat.
Tarlós István kitért továbbá arra is, hogy a fővárosnak legalább 50 milliárd forintra lenne szüksége ahhoz, hogy Budapest mind a 68 árvízvédelmi vonalát az új szabályoknak megfelelő állapotba hozzák. Ezek közül a legveszélyesebb a Margitsziget, amelyet a sorban a Római-part, Angyalföld északi szakasza, a Víziváros és Újpest-Káposztásmegyer követ.
Saját buszokkal oldja meg a főváros a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása miatti szerelvénypótlást - döntött a közgyűlés.
A testület 23 igen szavazattal, 2 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot.
A Főváros Közgyűlés kimondta azt is, hogy a járműpótlás ne a korábbi közgyűlési határozaton alapuló, új szolgáltatás megrendelése útján valósuljon meg.
Az LMP szerint a fővárosnak el kell kezdenie saját erőből felújítania a 3-as metrót, mivel a kormány és a Fidesz-KDNP a „budapestiek életével játszik” a rekonstrukció késleltetésével – hangoztatta a közgyűlés kezdete előtt tartott sajtótájékoztatóján Csárdi Antal, a párt budapesti képviselője.