A Médiaunió Alapítvány kuratóriuma kiválasztotta 2017 társadalmi célú kampányának témáját. A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium ezúttal az egészségügyi szűrések fontosságára szeretné felhívni a felnőtt lakosság figyelmét.
A Médiaunió Alapítvány kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig – ingyenes, társadalmi felajánlású munkát kérve – pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR-feladatok elvégzésére.
A korábbi években több mint 200 helyi és országos médium ajánlott fel évi félmilliárd forintnyi felületet egy-egy társadalmi célú kampány üzenetének eljuttatása érdekében.
„Az autódat elviszed a szervizbe, mert tudod, hogy ha megőrzöd épségben, többet ér – magaddal szemben miért nem vagy ilyen igényes?” – kérdezte Rudolf Péter kurátor, aki évek óta kampányol a szűrések fontossága mellett.
Fel kell térképeznünk az okokat, amelyek miatt az emberek nem járnak szűrésekre, hogy megfelelően tudjunk érvelni a szűrések fontossága mellett.
Tudatlanságról, különböző értékrendekről, tévhitekről és sajnos sok esetben lustaságról van szó” – tette hozzá Somody Imre.
Novák Péter pedig arról beszélt:
elképzelhetetlen, hogy emberek a XXI. században azért haljanak meg, mert későn fedezzük fel olyan betegségüket, amely gyógyítható lett volna, ha időben elmennek szűrésre, vagy megelőzhető lett volna egy oltással.
Csányi Sándor pedig az egyéni felelősséget hangsúlyozta, mondván, kis odafigyeléssel a nagyobb baj megelőzhető. A kuratórium elnöke, Schmidt Mária pedig azt mondta, „fogy a népesség, legalább azokban az esetekben, ahol tehetnénk valamit, tennünk kell”.