A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ), miután vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát.
A hétfői balesetet rekonstruálva azt írták:
A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is". Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt.
Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt.
A KBSZ adatai szerint az ütköző metró nem lépte túl a hatályban lévő sebességkorlátozásokat. Hétfő reggel ütközött össze két metrószerelvény a 2-es vonalon, a Pillangó utcai metrómegálló közelében. A balesetben többen megsérültek.
Mint arról az Origo korábban írt, a hivatalos adatok ismerete előtt mindenki csak találgatta, mi történhetett. Felmerült, hogy emberi és géphiba közösen is előidézhette a balesetet: a járatok közti távolságot és a féktávot szoftver figyeli, de nem számol az időjárással és a fagyott, csúszós sínekkel.
A rendőrség nyomoz és iratokat foglal le, felmerült a forgalomirányítók felelőssége is.