Tavaly novemberben indult el a KEK KH telefonos azonosítási szolgáltatása, ennek lényege, hogy az ügyfél telefonon tudja magát azonosítani és így tud ügyeket kezdeményezni. Telefonos azonosítással először az ügyfelek arról nyilatkozhattak, hogy ki intézhet a nevükben, meghatalmazással ügyeket.
December 1-jétől arra is van lehetőség, hogy az állampolgárok telefonon igényeljék - ugyancsak a telefonos azonosításon keresztül - az erkölcsi bizonyítványt.
A telefonos azonosításhoz az ügyfélnek először fel kell keresnie egy okmányirodát vagy kormányablakot, ahol telefonos azonosítót kell igényelnie.
A regisztrációkor kapott azonosítószám birtokában pedig személyes jelenlét és sorban állás nélkül, a 1818-as kormányzati ügyfélvonalon intézheti ezt a közigazgatási ügyet is, hétfőtől szombatig 8-20 óra között.
Eddig postán, személyesen az ügyfélszolgálaton vagy az elektronikus ügyintézési csatornákon (a webes ügysegéden vagy az OkmányAppon) lehetett igényelni az erkölcsi bizonyítványt.
Az erkölcsit 2013 óta lehet a webes ügysegéden keresztül igényelni, abban az évben 22 ezren éltek a lehetőséggel, idén pedig már 116 ezren igényelték így az okmányt, vagyis
négy év alatt több mint ötszörösére nőtt az ilyen ügyek száma
, és az összes igénylés 23 százaléka már elektronikus úton történik.