A tájékoztató kampány témái között olyan kiemelt intézkedések szerepelnek, mint
a minimálbér-emelés, a családi adókedvezmény bővítése és az otthonteremtési támogatás.
A kampány üzenetei televíziókban, rádiókban, közterületeken, online és nyomtatott sajtótermékekben lesznek láthatóak.
A kormány azért is nyúlhatott újra ehhez az eszközhöz, mert a korábbi tapasztalatok alapján a hasonló tájékoztatási akciók nagyban növelik az egyes intézkedések ismertségét és elfogadottságát. Bár az ellenzék visszatérően támadja ezeket a tájékoztató akciókat, korábban maguk is éltek ezzel a lehetőséggel.
Forrásaink szerint a kampányok hatékonysága egyértelműen kimutatható. Úgy értesültünk, a kormány rendszeresen vizsgálja a kampányok hatékonyságát. A magyar reformok működnek című kormányzati kampánnyal például
a megkérdezettek 80 százaléka találkozott.
Kormányzati forrásaink szerint az ezen kampány során kiadott tájékozató füzetről minden második állampolgár mondta azt, hogy elolvasta. Ez több millió embert jelent.
Mint arról korábban beszámoltunk, a parlament elfogadta azokat az adó- és járulékszabály-módosításokat, amelyek megteremtik a jogszabályi hátterét annak a hatéves bérmegállapodásnak, amelyet november 24-én írt alá a kormány a szociális partnerekkel. A következő években egyszerre lehet jelentős bérintézkedéseket elindítani, ugyanakkor a magyar gazdaság jó teljesítményének köszönhetően komoly adócsökkentések is bekövetkezhetnek, jelentősen javítva ezzel a gazdaság hatékonyságát és versenyképességét – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.