Palkovics László szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy számos támogatást, ösztöndíjat adtak. Ezek mellett az életpályamodell kidolgozása nyomán is vonzóbbá vált a pedagógusi pálya: már máshogy "pozicionálják" ezt a szakmát – értékelte az államtitkár.
Beszélt arról is, hogy a tanárok továbbképzését is szeretnék továbbfejleszteni, az ugyanis
nem jó, hogy a pedagógusok maguk döntik el, milyen tanfolyamra tudnak, akarnak menni.
Az adott iskolaközösségnek kell eldöntenie, hogy a tanárnak milyen kompetenciákra, és azokhoz milyen továbbképzésre van szüksége.
Palkovics László az M1-nek azt is mondta, a PISA-felmérés eredményeit komolyan veszik, és
a köznevelési törvényben meghatározzák azokat az elemeket, amelyeket módosítani kell.
Ugyanakkor megjegyezte: a PISA-felmérés eredményei nem feltétlenül állnak korrelációban a társadalom sikerességével.
Az államtitkár nemzetközi vezetői tapasztalatai alapján azt mondta: nem szükségszerűen azokból az országokból származnak a legjobb mérnökök, amelyek a PISA-teszten jól szerepeltek.