Az elemzés szerint ilyen lenne a Galvani híd, amely új közúti kapcsolatot teremtene a dél-budapesti kerületek között, csökkentve az utazási távolságokat és az utazási időt. Naponta a mainál 42 ezer autóval kevesebb mehet a belvárosi hidakon - írják, hozzátéve,hogy ez jó lenne az autósoknak is, hiszen nem kellene naponta átvágniuk egy zsúfolt belvároson.
A Duna rakpartjainak átalakítása is ide köthető, ezzel nagyobbak lennének a gyalogosan bejárható területek, növekedne a zöldfelületek aránya, csökkenne a forgalom és javulna a belváros levegője.
Az autóforgalom mérséklése mellett a közösségi közlekedést meg kell erősíteni,
nem elsősorban az olimpia miatt, hanem azért, mert erre a városnak szüksége van -
írja még a Budapest 2024.
A főváros hosszú távú terveiben szerepel elővárosi gyorsvasút, a Kelenföld és Ferencváros közötti harmadik vasúti vágány és híd, a repülőtér vasúti bekötése, az olimpiával ezek a fejlesztések hamarabb elkészülhetnek.
A szükséges források előteremtésében segít a 2024-es budapesti nyári olimpia megrendezése, hiszen egyfajta gyorsítóként működve
előrébb hozza a főváros olyan fejlesztéseit, amelyek segíthetik egy élhetőbb város kialakítását.
- hangsúlyozza a Budapest 2024. A végeredmény egy tisztább levegőjű, a Dunát a város életébe jobban bekapcsoló budapesti környezet lenne - a kisebb forgalom és a kisebb zaj megmarad, nem megy el a nagy esemény látogatóival.