"Elhatároztam, hogy a mi buszaink ezentúl csak akkor indulnak el, ha
pontosan az a protokoll fut le, ami a repülőkön:
a vészkijáratok bemutatása, az üvegtörő kalapács helyének és használatának ismertetése, valamint a biztonsági övek használata" – írta közleményében Czakó Tibor.
A cégvezető elmondása szerint a társaság autóbuszai évente másfél millió kilométert tesznek meg, amelyek kétharmada külföldi út. A sofőrök minimum 3-5 éves vezetői tapasztalattal kerülnek a céghez, és mivel a legritkább esetben cserélnek járművet, mindenki részletesen ismeri a saját autóbuszát.
A járművekkel kapcsolatban Czakó Tibor elmondta, hogy
a buszok nagyon jó állapotban vannak,
karbantartásukra a vállalat nagy hangsúlyt helyez. A balesetet elszenvedett autóbusz 2016 decemberében esett át utoljára kötelező szervizen, novemberben kapott vadonatúj gumikat.
Azt is írta, hogy a hatályos jogszabályok szerint 15 ezer kilométerenként kötelező a nemzetközi forgalomban lévő buszok műszaki vizsgálata, amit a cég minden esetben szigorúan betart.
A cégvezető azt is írja, mélységesen megrendítette a tragédia, ezért egy krízisközpont létrehozásán dolgozik, ahol az érintettek találkozhatnak szakemberekkel és egymással.