Az Origo információi szerint az autóbusz elejébe épített póttank repedhetett meg a buszban, ami aztán az ütközéskor keletkezett nagy nyomás és hő miatt lobbant lángra.
Czakó Tibor az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: gyári leírások bizonyítják, hogy a busz elejénél, jobb és bal oldalon gyárilag felszerelt üzemanyagtartályok vannak. A képeken – mindkét oldalon – jól látható a gyári töltőnyílás.
Az ügyvezető a póttank feltételezett robbanásáról azt közölte: a jobb oldali üzemanyagtartályt már az ütközés előtt feltépte a szalagkorlát, és a kidöntött villanyoszlop rövidzárlata lobbantotta be a kiömlő gázolajat, miként azt olyan kép- és videofelvétel is igazolja, amelyet szerinte nevét is vállaló szakértő jegyez, szemben egy "névtelen" szakértő állításával.
Az ügyvezető kedden még nem nyilatkozott.
Az olasz hatóságok még nem zárták le a vizsgálatot,
a busz roncsa is Olaszországban van még, és a Nemzeti Nyomozó Iroda is nyomoz az ügyben. Arról, hogy hogyan történhetett a baleset, nagyon sok a találgatás, mert a nyomozásra való tekintettel nem adhatnak ki információt.
Ahogy korábban is írtuk, ebben a busztípusban – Setra S 317 GT-HD – az üzemanyagtartály a busz első ajtaja és jobb első kereke között van, nagyjából egy-másfél üléssornyit nyúlik hátra. Ennek ellenére a balesetben azt tartotta a legszokatlanabbnak az Origónak korábban nyilatkozó másik, buszvezetői gyakorlattal is rendelkező igazságügyi szakértő, hogy hogyan tudott ilyen hamar kigyulladni a busz első része.
Erre adhatna magyarázatot, hogy plusz-üzemanyagtartály lehetett a buszban. A gyakorlatban nem szokatlan még külföldön sem, hogy a több járművet üzemeltető cégek kibővítik az üzemanyagtartályokat – mondta az Origónak egy buszok műszaki vizsgáztatásával is foglalkozó szerviz.
Csakhogy, információink szerint a busztársaságnak nem volt engedélye a plusztartályra, vagyis azt illegálisan szerelhették be. A nyomozóknak sem tudták megmutatni a papírokat. Úgy tudjuk, nem is kértek ilyen engedélyt a gyártótól, pedig az előírások szerint kellett volna.
Verona közelében január 20-án éjjel szenvedett balesetet a Pizolit Személyszállító Kft. autóbusza, amelyen többségben fiatalok, a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, valamint volt diákok, tanárok, szülők is utaztak. A szerencsétlenségben tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek.