Gulyás Attila, az érdekképviselet elnöke azt mondta, a 15 ezer kilométeres tartampróba alatt nem jelentkeztek ezek a hibák. Szerinte ez a hibamennyiség még a tűréshatáron belül van.
Mint mondta, a problémák szoftveres okokra vezethetőek vissza,
és ezeket könnyebb orvosolni, mintha a motorral, hajtással lenne mechanikai probléma.
Korábban a 2-es és a 4-es metróvonalon használt Alstom-kocsikkal is volt ennyi hiba, de mivel több szerelvény futott az alagutakban, az emberek ennyire nem vették észre.
Gulyás Attila azt is mondta, a helyzet akkor válik súlyossá, ha a hibajelenségek heteken belül nem szűnnek meg, és a forgalomba álló második szerelvénnyel is problémák lesznek.
Egyelőre azonban korai kijelenteni, hogy a felújított orosz szerelvény műszakilag rossz lenne
- mondta.
A Metrovagonmas által gyártott, majd felújított első szerelvény hétfőn állt először forgalomba, majd kedden, szerdán és csütörtökön is ki kellett vonni a forgalomból különböző hibák miatt, pénteken pedig ok nélküli befékezés miatt kellett segédvonattal kihúzni az alagútból.