A Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tájékoztatása szerint szakembereik 1949 óta gyűjtik és elemzik a mindenkori fogyasztási adatokat. Az eredményekből világosan látszik, hogy a tavaszi óraállításkor látványosan változik az esti órák terhelése, hiszen egy órával később kell felkapcsolni a lámpákat. Az átállítás előtti és utáni időszakot összehasonlítva naponta
1,5-3 százalékos a fogyasztáscsökkenés
az átállítás utáni időszakban.
Éves szinten körülbelül 100-120 gigawattórával kevesebb áramot használ a lakosság a nyári időszámítás ideje alatt, ami 30-40 ezer háztartás éves fogyasztásának felel meg, és
4-5 milliárd forinttal csökkenti az ország áramszámláját.
Az óraátállítás érintette a közösségi közlekedést is éjszaka. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a 6-os villamos, valamint az óránkénti, vagy annál gyakoribb, és egyenletes követési idővel közlekedő éjszakai járatok (a 900-as, a 901-es, a 907-es, a 908-as, a 909-es, a 914-es, a 914A, a 918-as, a 922-es, a 923-as, a 930-as, a 931-es, a 950-es, a 950A, a 956-os, a 960-as, a 963-as, a 966-os, a 972-es, a 972B, a 973-as, a 979-es, a 979A, a 990-es és a 998-as) vasárnap hajnal 2 és 3 óra közötti indulásai elmaradtak.
A 918-as, a 922-es, a 931-es, a 938-as, a 940-es, a 941-es, a 943-as, a 948-as, a 956-os, a 964-es, a 980-as, a 990-es, a 992-es, a 994-es, a 996-os, a 998-as és 999-es indulási ideje alig módosult.
A MÁV-Start közlése szerint azok a belföldi vonatok, amelyeket
menet közben ér az óraátállítás, már a nyári idő szerint érkeznek meg a végállomásra,
az eredetileg kettő és három óra között induló belföldi személyszállító vonatokat három órakor indították el. Magyarország területén két nemzetközi vonatot érintett az átállás: a Bécs és Bukarest között közlekedő Dacia nemzetközi vonatot, valamint a Bukarest-Bécs viszonylatú Dacia nemzetközi vonatot.