Kocsis Csaba, az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője azt mondta, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) a csak a remízben álló, 1986 és 1990 között gyártott Tátra típusú villamosokat kínálja eladásra.
Ezekhez hasonló szerelvények Miskolcon kívül több cseh városban, valamint Kassán, Phenjanban, Szarajevóban, Moszkvában, Volgográdban és Strausbergben is jártak vagy járnak a mai napig, nem egyet modernizáltak közülük.
A vezető szerint megbízható típusokról van szó, amelyek más
magyar nagyvárosok közlekedési cégeinek figyelmét is felkelthetik.
Azt mondta, a villamoskocsikat akár vendéglátóhelynek, játszóháznak is berendezhetik, vagy más, a korábbitól eltérő funkciót találhatnak nekik.
Pásztor Imre, a miskolci önkormányzati cégeket tömörítő Miskolc Holding Zrt. kommunikációs vezetője azt mondta, az MVK Zrt.-nek tizennyolc Tatra KT8D5 típusú villamosa volt, ebből hetet korábban Prága vásárolt meg, most pedig nyolcat értékesítenek online árverésen.
Három szerelvény a miskolci közlekedési vállalat tulajdonában marad: az egyik az országosan is népszerű miskolci adventi villamos, a másik az MVK Zrt. nosztalgia-járműparkjába kerül, a harmadik pedig oktatási célokat szolgál.
Miskolc azért adja el ezeket a villamosokat, mert uniós pályázaton, a Zöld nyíl nagyprojekt keretében
megújult a város villamoshálózata,
és harmincegy új, Skoda villamost vásároltak. A projekt összköltsége csaknem 38 milliárd forint volt, ebből az unió kohéziós alapja mintegy 34 milliárd forintot állt.
A borsodi megyeszékhelyen 1897 júliusa óta van villamosközlekedés, az országban másodikként ott épült normál nyomtávú villamosvasút.