Az Országgyűlés gazdasági bizottságának hétfői ülésén, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) beruházásról készült elmarasztaló jelentéséről szóló meghallgatásán a főpolgármester azt mondta, a tartalmilag kedvezőtlen szerződések miatt
korábban a BKV és a számvevőszék is tett feljelentéseket.
A beruházásnak négy vagy öt módosítása volt, a határidők közül egyet sem tartottak be. Azt mondta, az OLAF-jelentésben szereplő valamennyi, az unió által különösen kifogásolt nagy közbeszerzési szerződést
a 2006-os választások előtt bonyolították, a 36 legsúlyosabb OLAF-észrevétel erre az időszakra esik.
A jelentésben a 2010 utáni időszakról egy észrevétel van, pedig 2015-ig vizsgálták az eseményeket. 2010 előtt egyetlen metrószerződést sem vittek közgyűlés elé.
Tarlós István azt mondta, valótlan állítás volt, hogy 2011 januárban a beruházás költsége 373 milliárd volt, mert az nem tartalmazta a kötelező kötelezettségvállalásokat (M1-M7 közös bevezető, parkolók) mintegy 15 milliárd forint értékben. A többletköltségek a 2004–2009 közötti szerződések nem teljesítéséből származtak, azokat a közgyűlés jóváhagyta. A teljes bekerülési költség 406 milliárd forint lett – mondta.
A főpolgármester azt mondta,
a főváros vizsgálóbizottsága folyamatosan dolgozik,
ezt az anyagot felajánlotta a gazdasági bizottságnak.
Tarlós István a teljes korábbi fejlesztési stratégiát elhibázottnak nevezte, szerinte
az elmúlt 6 év alatt több nagyberuházás történt Budapesten,
mint amennyi az előtte lévő 10-15 évben.
Hollik István (KDNP) arra kérdezett rá, hogy csökkenthető-e az 59 milliárd forint, amit vissza kell fizetni. Tarlós István azt mondta, nem biztos, hogy ennyit kell visszafizetni, és mindent megtesznek, hogy le lehessen faragni ebből, minden forintért harcolni fognak.
Tarlós István azt is mondta, 2010 óta nem volt korrupciós botrány Budapesten, ami nem véletlen.
Az OLAF-jelentés nyilvánosságra kerülése után a Fidesz azt mondta, hogy a négyes metró ügye minden idők legnagyobb korrupciós botránya. A kifogásolt ügyek a Demszky-időszak alatt történtek.