Az Országgyűlés gazdasági bizottsága keddi ülésének napirendjén egyebek mellett Atkári János és Ikvai-Szabó Imre volt főpolgármester-helyettes meghallgatása szerepelt az Európai Csalás Elleni Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról készült elmarasztaló jelentése kapcsán.
A fideszes országgyűlési képviselő a bizottság ülése közben tartott rögtönzött sajtótájékoztatón azt mondta:
azt szerették volna megtudni tőlük, milyen módon vettek részt a 4-es metró beruházás irányításában, milyen információik vannak a politikai döntésekről.
Mint mondta, "most már nyilvánvalóvá vált", hogy a 2006-os önkormányzati választást megelőzően Demszky Gábor személyes utasítására indult el a fúrópajzs, megfelelő előkészítés nélkül, így több hónapos leállás miatt 17 milliárd forint kötbért kellett fizetni a megrendelőnek.
"Nem lehet kérdés, hogy a projekt politikai irányítása a volt főpolgármesterhez kötődik" - mondta.
Bánki Erik szerint a metróért felelős DBR Metró Projekt Igazgatóság korábbi igazgatójának elmondása alapján hétfőn az is nyilvánvalóvá vált, hogy Demszky Gábor, "politikai nyomásgyakorlása több tízmilliárd forint kárt okozott a fővárosnak", így politikai felelősségre vonása "nem megkerülhető". Emlékeztetett, Aba Botond, a BKV volt vezetője korábban elmondta, hogy a 4-es metró beruházás irányítása a fővárosi közgyűléstől átkerült a BKV-hoz, ezen belül a DBR metróprojekt vezetőihez, akik "közvetlenül Demszky Gábor főpolgármester kabinetjéhez voltak bekötve".
Folytatják a meghallgatásokat, legközelebb, két hét múlva a DBR metróprojekt vezetőit hívják a bizottság elé, és szeretnék, ha minden, az ügyben érdemi információval bíró szereplő a gazdasági bizottság elé jönne - mondta Bánki Erik.