A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt kéri a fejlesztési tárcától, hogy tisztázzák, támogatják-e a beruházást. A Hódmezővásárhely és térségének fideszes országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus kíváncsi arra, mi okozza a beruházás költségének jelentős mértékű emelkedését, illetve mi az oka az árkülönbségnek.
A miniszter választ vár arra,
mennyibe kerül végül a beruházás,
és ennek fedezeteként az NFM mennyi európai uniós és mennyi hazai forrással számol.
Lázár János szerint a minisztériumnak tisztáznia kell, miért nincs még mindig támogatási szerződése a projektnek, milyen Brüsszel hozzáállása a beruházáshoz, valamint nyilatkoznia kell arról, milyen az NFM, a Dél-Alföldi Közlekedési Központ és a Magyar Államvasutak (MÁV) viszonya a fejlesztéshez.
A politikus tudni akarja,
miért maradt el a három megyei jogú várost és két megyét összekötő, Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula vasútvonal villamosítása,
és tíz év alatt miért nem sikerült jól előkészíteni a projektet.
Lázár János az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta, hogy a szerelvények beszerzése a hibás tervezés és előkészítés miatt a tervezettnek csaknem kétszeresébe kerülne. Hozzátette: a térség országgyűlési képviselőjeként és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként arra kéri a kormányt, hogy ne vállaljon kötelezettséget
az NFM és a MÁV hibájából megdrágult beruházásra.
Az NFM közleménye szerint szabályos volt a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train járműveinek beszerzése, a MÁV-Start a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, a Miniszterelnökség jóváhagyásával járt el. A fejlesztési tárca szerint nem állja meg a helyét az az állítás, hogy a beruházás költsége megduplázódott volna. A sajtóban megjelentekkel ellentétben a projektre nem az árak esetleges emelkedése jelent veszélyt, hanem az, hogy Brüsszel kétségesnek tartja a projekt megtérülését.
Az NFM szerint
a beruházás költségvetési forrásból valósulhat meg, ha az Európai Unió nem támogatja.