A kormány legutóbbi döntése értelmében idén megkezdődik a városligeti park megújításának első üteme. Ennek egyik fő eleme az ország első, speciálisan vakoknak és gyengén látóknak tervezett kertjének teljes körű rehabilitációja. A több mint egyhektárnyi területen felújítják a meglévő növényállományt és új, értékes fajokkal is gazdagítják a kertet. Az itt álló, leromlott állapotú faház helyett új épület várja majd a látogatókat, immár teljesen akadálymentesen.
Idén elbontják a Hermina úton lévő volt Állatorvosi rendelő elhagyatott épületeit, és a körülötte lévő burkolatot is feltörik, ezzel több mint ezer négyzetméternyi zöldfelületet adnak vissza a parknak. Mindezek helyén teljes körűen helyreállítják a parkrészt, így egy nyugodtabb, csendesebb pihenő zóna, a Hermina-kert jön létre padokkal, ivókúttal, fákkal és cserjékkel – írja a Liget Budapest Projekt közleménye.
A tervek szerint a volt Petőfi Csarnok mellett található sportpályák a Vakok kertje szomszédságában lesznek áthelyezve a Városligetben, ezek kivitelezése is még az idén elindul. A környékbeli iskolák kérésére itt
egy új, 200 m hosszú, 4 sávos atlétikai futópálya is kialakításra kerül, a futópálya által határolt területen belül 2 db multifunkciós sportpálya is helyet kap.
A Közlekedési Múzeum lebontott épületében mintegy 4500 négyzetméter kiállítótér volt. A múzeum épületének rekonstrukciójára vonatkozó, az elmúlt két évben készült tervek – az épület térszint alatti bővítésével számolva – ezt duplájára, 9000 négyzetméterre növelték. A kibővített kiállítótér az eddigi kiállításoknál minden szempontból jóval átfogóbb lesz, de a Közlekedési Múzeum gyűjteményének (vasúti járművek, autóbuszok, villamosok, stb.) teljes körű bemutatását ez sem tette volna lehetővé.
A tervek szerint a 120 éves Közlekedési Múzeum számára egy új, fő kiállítóhelyet hoznak létre, ahol lehetséges a közlekedési eszközök illetve azok történetének teljes spektrumú bemutatása, az eddigi városligeti helyszínnél sokkal nagyobb területen.
A Közlekedési Múzeum egyik tagintézményeként a magyar innováció történetét, a világhírű magyar műszaki találmányokat és feltalálókat bemutató interaktív kiállítás is létre jön. Ezzel összhangban a városligeti épület újjáépítésére vonatkozó eddigi tervek módosulnak: az új koncepció szerint már nem lesz szükség térszint alatti kiállítási terek létrehozására. Az új Közlekedési Múzeum helyszínéről a kormány néhány hónapon belül végleges döntést hoz.
A Dózsa György út és az Ajtósi Dürer sor sarkán újjáépíteni tervezett Városligeti Színház épületének tervezése még zajlik, ennek lezárása a közeljövőben várható. A Városliget ezen részének kialakítását alapvetően befolyásolja a Városliget közlekedésszervezését, ezért még nem véglegesítették a színház megvalósítását.
Ebben az évben befejeződik a Szépművészeti Múzeum épületének felújítása. A Dózsa György úti mélygarázs és a Néprajzi Múzeum új épületének engedélyezési folyamatai még ez év közepén lezárulnak, melyeket követően megkezdődhetnek a kivitelezési munkálatok. Hamarosan befejeződik a Petőfi Csarnok bontása is, melynek helyén
elindulhat az Új Nemzeti Galéria kivitelezésének előkészítése a Pritzker-díjas SANAA tervei alapján. Folytatódik az egykori Hungexpo irodaházak helyére kerülő Magyar Zene Háza kivitelezőjének kiválasztása, a Suo Fujimoto japán építész által tervezett épület a tervek szerint 2019-re készül el.
Mindezek mellett már folynak a Liget Budapest Projekthez kapcsolódó infrastruktúra építési és fejlesztési munkálatok is, elsőként az Ajtósi Dürer soron és a Dózsa György úton. Szintén 2017-ben indul az Olof Palme Ház műemléki rekonstrukciója, jövőre pedig befejeződnek az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ már zajló kivitelezési munkálatai a Szabolcs utcába.