A déli szakaszon az alagút és az állomások felújítása kezdődhet majd meg, ha erre megadja az engedélyt a Nemzetgazdasági Minisztérium - mondta Tarlós István, hozzátéve, hogy ebben az esetben kora ősszel indulhatnak meg a munkálatok. Megjegyezte, a további szakaszok - az északi és a középső - esetében egy évük van arra, hogy megpróbáljanak olcsóbb ajánlatokat begyűjteni.
Tarlós István közölte azt is, hogy jövő szerdán részt vesz a kormányülésen, és ott elmondja elképzeléseit a metrófelújításról. A főpolgármester úgy fogalmazott, "bizonyos várakozás ellenére van előremozdulás, és bizony látszik az alagút vége". "Összetett problémával állunk szemben", és észre kell venni a felújításra vonatkozó ajánlatoknál, hogy nem az anyagárak ugrottak meg, hanem a díjak. Ennek az az oka, hogy "az iparosok tekintélyes része elment" - mondta Tarlós István.
Kifejtette, a jelenlegi helyzet az, hogy a négy tenderre beérkeztek az ajánlatok, és négy jogilag független tenderről van szó: a három felújítási szakaszra van három, az állomásokra vonatkozó tender, a negyedik tender pedig az alagút felújítására vonatkozik. Továbbá van egy érvényes 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés. A négy tender közül kettő kezelhető, az alagút felújítása esetében például 15 százalék körüli a költségtúllépés - közölte Tarlós István.
Kijelentette, "életszerű feltételezni", hogy a 137,5 milliárd forintos fedezet alapján az alagút és a déli szakasz állomásai esetében elindulhatnak a felújítási munkálatok. Ha az NGM megadja a szerződéskötésre az engedélyt, akkor megkezdődhet a munka - fűzte hozzá a főpolgármester.