Kedden és szerdán 4 török különgéppel minden Törökországban rekedt magyar turistát sikerült hazahozni.
Az Uniqa tájékoztatása szerint körülbelül 50 magyar maradt kint, akik vállalták, hogy
saját költségükön tovább nyaralnak a török tengerparton, és saját zsebből állják a hazautazás költségeit is.
Ők többnyire azok, akik a múlt hétvégén, pár órával azután repültek ki, hogy a Green Holidays utazási iroda csődöt jelentett.
Vereczki András az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője az Origónak elmondta, hogy
az eddig összesített költségek 350 ezer eurónál, azaz közel 110 millió forintnál tartanak.
Ezt az összeget főleg a turisták hazahozására bérelt 4 török különgép és a plusz szállásdíjak, illetve az egyéb nem várt kiadások költségei teszik ki.
A biztosítási szakember szerint ez azt jelenti, hogy a Green Holidays 500 milliós vagyoni biztosításának egyötödét elvitték ezek a költségek, azaz
az utasok kártalanításra körülbelül még, vagy már csak 400 millió forintos keret maradt.
Arra a kérdésünkre, hogy az mire lesz elég, illetve hogy mindenki visszakapja-e majd a befizetett pénzét nem tudott egyértelmű választ adni Vereczki András. Azért sem, mert mint kiderült
eddig már legalább kétszer annyian, azaz körülbelül 2000-en nyújtottak be kártérítési igényt, mint amennyien a Green Holidays csődje miatt kint ragadtak.
Ez azért lehetséges, mert nagyon
sokan vannak olyanok, akik már befizették a nyaralásukat, de már nem tudtak elutazni,
vagy csak előleget fizettek, de akadtak olyanok is, akik már az őszi üdülésüket is rendezték a Green Holidaysnél.
Mindenesetre a pórul járt utasoknak augusztus 1-ig van lehetőségük kártérítést kérni az Uniqa Biztosítónál a 06 80 299 999-es zöld számon, vagy e-mailben az info@uniqa.hu címen, illetve természetesen személyesen bármelyik ügyfélfogadási irodában. Amire viszont felhívják a figyelmet, hogy
minden felmerülő plusz költséget számlával szükséges igazolni.
A bejelentéstől számítva várhatóan egy, másfél hónapon belül juthatnak a pénzükhöz a károsultak.