A biztosító cég közleményében emlékeztetnek, hogy az Uniqa elsődleges prioritásként minden Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban ragadt utas részére - a Green Holidays Kft. utazásszervezőként való megjelölése és a biztosított cég közleménye alapján - megteremtette a hazajutás lehetőségét.
Jelenleg, a második ütemben folyamatosan zajlik a kárbejelentések feldolgozása.
A feldolgozás során a beküldött utazási szerződések alapján több kérdés is felmerült, amelyek megválaszolása egyoldalúan, kizárólag az Uniqa Biztosító részéről nem lehetséges - mutattak rá.
Az Uniqa a kárügyek feldolgozása során azzal szembesült, hogy az utazásszervezői tevékenység, tehát
az egyes utazási szerződéseknél a Green Holidays Kft. tényleges jogi státusza, biztosítotti minősége nem egyértelmű.
Közölték: az Uniqa folyamatosan kapcsolatban lesz a kormányhivatal illetékes kollégáival és a fejleményekről tájékoztatást adnak.
A biztosító emlékeztetett: azon ügyfeleiket, akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, de még nem utaztak el,
kérik, hogy jelentsék kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu e-mail címen.
Az Uniqa múlt csütörtökön közölte: addig közel 2000 kárbejelentést fogadott és több mint 83 millió forintot fordított a Green Holidays csődje miatt nehéz helyzetbe került utasok megsegítésére. Tudatták azt is, hogy a honlapjukon elérhetővé tesznek egy oldalt, ahol az ügyfelek nyomon követhetik az 500 millió forintos vagyoni biztosíték felhasználását. Megismételték:
az Uniqa 500 millió forint erejéig vállalta, hogy teljesíti az utasokkal szembeni fizetési kötelezettségeket,
így a Törökországban ragadt utasok hazaszállítását, a kényszerű kint tartózkodás költségeit, illetve a már befizetett utazások előlegének, illetve részvételi díjának visszatérítését.
A Green Holidays Kft. július 2-án, vasárnap kora este jelentette be fizetésképtelenségét.