Felháborodott cikkek és tudósítások sorában, összehangoltan támadja az állami médiaköltéseket a Simicska-tulajdonba tartozó Magyar Nemzet, a nemrég Simicskához került Index, valamint az oligarcháról évekig szorgosan hallgató RTL-csoport - írja a cikkében a pestisrácok.hu.
A portál emlékeztet, hogy ezek a médiumok előbb a baloldali, majd a 2010 és 2014 közötti jobboldali kormányzás idején is nagy mennyiségben fogadtak be állami hirdetéseket.
Miközben az állami reklámköltések egyre inkább a Simicska-birodalom és az RTL-csoport fókuszába kerültek, a médiának ezek a szegletei hajlamosak elfeledkezni arról, hogy 2014 előtt is volt élet, voltak állami hirdetések. Ez a feledékenység persze érthető, ha azt nézzük, hogy kik voltak akkoriban a hirdetések fő kedvezményezettjei. Amint az a Kreatív médiaszaklap korábbi gyűjtéséből kiderült, listaáron
2006 és 2010 között 84 milliárd forintot fordított hirdetésekre a Gyurcsány-Bajnai kormány.
Az Átlátszó blogjának vonatkozó összesítése szerint
2006 és 2009 között az RTL-csoport listaáron számolva nagyjából 12 milliárd forint állami hirdetésben részesült.
Ugyanakkor Simicska Lajos médiáját sem hanyagolták el a szociálliberális kormányok, hiszen
a Magyar Nemzet kiadójánál például 2006 és 2009 között nagyjából 1,8 milliárd forintot költöttek el.
2007 novemberében például nagyobb összegekért hirdetett a magyar állam Simicska lapjánál, mint jóval magasabb példányszámú Népszabadságnál. Mindemellett bőven, százmilliós, esetleg milliárdos nagyságrendben jutottak állami hirdetések a baloldali kormányok idején a Heti Válaszba, és feltehetően a Hír TV-be is.
Az Indexnél 2013-ban a listaáras állami reklámköltés egymilliárd forint fölé emelkedett,
de még 2016-ban is megközelítette a 600 millió forintot - közölte összeállításában a Pestisrácok.