Alstom-botrány: decemberig nyomoznak
![4-es metró Alstom-szerelvény KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M4-es metró mélyállomás metró metróállomás peron SZEMÉLY utas M4-es metró Budapest, 2014. október 18.
Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a](https://cdn.origo.hu/2023/12/EuHKnVhv_SSpvtS2rEfiswJuzlbs9gY1CEnjgg6GkV8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIxYzMzOTk4MmRmNTQxNmE5NzYxY2Y3NmZhNGM5ZDY4.webp)
A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz az M2-es és az M4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés és más bűncselekmények miatt. Az eddig kihallgatott gyanúsítottak egyike sem közszereplő.
A metróberuházásokkal összefüggésben egy másik nyomozás is tart, ezt fokozott ügyészi felügyelettel a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja le. Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője szerdán arról tájékoztatott, hogy ebben az ügyben szeptember 23-áig hosszabbították meg a nyomozást
és még senkit nem hallgattak ki gyanúsítottként.
Ez a nyomozás a 4-es metró beruházásához kapcsolódó különböző - elsősorban építési és tanácsadói - szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések miatt folyik.
Az ügy előzménye, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen. Előzőleg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, hogy
a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el.
A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.