A metróvonal északi szakaszának állomásainak felújítására vonatkozó vállalkozási szerződés aláírásának előkészítése folyamatban van, és ha nem kezdeményeznek jogorvoslati eljárást, akkor az alagútra vonatkozó szerződés is megköthető - mondta el Tarlós István. Hozzátette, hogy
a BKV szeptember 4-én tervezi aláírni a szerződéseket.
A főpolgármester a sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy
a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti a Lányi András író, filozófus által a római-partra tervezett mobil védműről készítetett tanulmányt,
amelyben a főpolgármester szavai szerint alátámasztatlan állítások szerepelnek.
A főpolgármester megjegyezte, a déli és középső szakasz állomásainak felújítására új közbeszerzési eljárásokat kell kiírni, a korábban ajánlatként kapott, alátámasztatlan árak nem fogadhatók el.
Tarlós István közölte, a budapesti e-jegy értékesítésével kapcsolatos ügyben a városházi vizsgálat még nem fejeződött be, és a hatóságok vizsgálata is zajlik még. Hozzátette, „nem a 18 éves gyerek és az ő hekkerkedése itt a lényeg”, és egyébként nem a BKK jelentette fel, továbbá nem éjszaka vitték el.
A főpolgármester a legsúlyosabb ügyeknek a budapesti közlekedés informatikai rendszere elleni túlterheléses támadásokat nevezte,
és - mint mondta - ennek semmi köze a „fiú hekkerkedéséhez”. Több ilyen támadás volt, és egy ilyen támadás nagyon sok pénzbe kerül valakiknek - tette hozzá.
Ezekben az esetekben kizárt a jóhiszeműség, súlyos bűncselekményről van szó - mondta Tarlós.
A felújított 3-as metrószerelvények ajtóproblémái kapcsán Tarlós István arról beszélt, furcsának találja, hogy mindig csak ez a hiba áll elő. „Volt már (...) méretre vágott fakocka, kavics, fémlap.
Videofelvétel is van arról, hogy valaki manipulálta a vészféket,
pont addig húzza meg, hogy ne álljon meg a szerelvény, de az ajtónyitásokat már befolyásolja - mondta a főpolgármester, aki szerint a hiba túl gyakran ismétlődik, túl könnyen állítható elő.
Nehezen hihetőnek nevezte, hogy valakinek a zsebéből hol fakocka, kavics vagy éppen fémlap pont az ajtó vezetősínjébe essen.
Ez egy olyan mechanikus hiba, amit csak szándékosan lehet „előállítani” - jegyezte meg Tarlós István.
A Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. és a tervezők által a Lányi-féle anyagról készített hivatalos véleményezés szerint - a dokumentum állításaival ellentétben -
a mobilfalas védekezés biztonsági kockázatai vállalhatók, és a talajtöréssel kapcsolatos megállapítás téves.
A főpolgármester arra bíztatja a Fővárosi Közgyűlés tagjait, hogy majd a lelkiismeretük szerint szavazzanak az ügyben.